Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændrer ejer af I/S efterfølgende.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 7200
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Først og fremmest, jeg håber ikke jeg spammer unødvendigt, synes jeg har søgt under emnet flere steder uden held. 

En kammerat og jeg ønsker at starte et interessentselskab, men da jeg er under 18 år, skal jeg først have en godkendelse af statsforvaltningen for overhovedet at have mulighed for at drive virksomhed. Er der mulighed for at den ene af ejerne starter virksomheden, som interessentselskab med eks. sin far bare for at få de min. 2 ejere også senere hen, efter jeg forhåbentligvis har fået godkendelse kan sættes på som ejer - uden det er kompliceret eller bliver dyrt.


A: Burde vi vente med at starte I/S selskabet indtil jeg får min godkendelse (hvis jeg da altså gør)
B: Eller få den oprettet og få ansøgt om noget importregistering osv. osv.
C: Er der andre muligheder? 

Mvh. Jonas Andersen
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

A  Du får næppe en godkendelse til at være del af I/S- Du får formentlig max godkendelse til enkeltmandsvirksomhed - Hvis ikke det varer alt for længe så vent

B og C Det bliver så uden dig - og vens far som stråmand går jo men du kan ikke bare overtage hans del og hans CVR uden videre - så der var det måske en bedre løsning med et IVS - menigen er det besværligt på en række områder - betyder krav om arbejdsskadeforsikring til vennen som reelt kan stifte uden faderen og så sælge dig 50% af anparterne men vennen skal så være ene direktør - og forsikring til dig - alene dér ca 3000 kr per år  som der ikke er krav om hvis I venter og får I/S men til gengæld får i mindre personlig risiko

Se lidt forskelle selskab og virksomhed her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 7200
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det hurtige svar!

A: Øv, øv, øv...  Jeg bliver 18 til maj, så jeg synes stadig der går ret så lang tid. 

B og C: Nej det kan jeg godt se. Vi har snakket om IVS, men hverken mig eller min kammerat bryder os om at overskuddet automatisk går til finansiering af hæftelse til ApS.  

Ved du om der er mulighed for at omlægge fra eks. enkeltmandsvirksomhed til I/S senere hen? Ellers må vi næsten vente er jeg bange for.  

Mvh. Jonas Andersen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det er kun 25% af overskud der går til det med opbyggelse af kapital men som du så i mit link er det noget dyrere med IVS end personlig virksomhed

I skal nystifte et I/S hvis din ven starter enkeltmands for I skal ha et helt andet CVR nummer som I/S end hans personlige CVR nummer.  Jeg ved godt Maj lyder som lang tid - men det er jo sådan det er og brug tiden på at forberede alt så I er skudklare hurtigt efter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)