Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af regnskabsår ApS?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at tjekke:

eks: overskud 2014 60.000,-

tilbageholdt/indbetale selskabsskat 24,5%

Rest: 45300,- Beløbet overføres til Holding hvorfra der tilbageholdes/betales 27% udbytteskat.

resten kr 33.000,- udbetales som udbytte for 2014, fx omkring d. 1/2-2015

Er dette måden at gøre det på?

Og er det korrekt at jeg så stadig har de 45/90.000(ægtefæller) at gøre brug af for 2015?

Venligst og tak for sparring😃

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja via generalforsamlingsbeslutning og årsrapport og skatteindberetning og nej det må bruge af dit loft for 2015 selv om udbytte tilhører 2014 resultatet så er det 2015 vedtaget og udbetalt udbytte - men du vinder jo et år i alle fald. Du behøver vel ikke overføre til holding så - du kan jo bare tage udbytte i drift, hvis det er dig der styrer det.

Du kunne også, hvis ikke du har topskat, bare hæve de 60.000 kr som løn med 44 % skat = helt samme som selskabsskat først og så udbytte og så får du det i 2014 (f.eks. 30/12) og har ikke brugt af udbytteloften, men det forudsætter du ikke i forvejen rammer topskat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Sølvblad & Poulsen ApS Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Formålet skulle være at udnytte den lave udbytteskat både i år og næste, men hvis jeg vedtager og udbetaler i år, kan jeg måske starte "forfra" i 2015?

Hvad mener du med at jeg vinder et år, hvis det tager af mit udbytte for 2015? Er der andre fif? :-)

Har ikke ansatte i Aps´et (endnu) da jeg fortsat har mit enkeltmands.

Tak for dine råd.

VH Jesper

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det med at ændre regnskabsår så du kan udlodde udbytte allerede i 2015 fremfor i 2016, er hvad John mener med at "vinde et år".

Nu skriver du, atdu har et holdingselskab. Så skal du også ændre regnskabsåret for det. Det er BÅDE drift og holding, der skal aflægge regnskab 31/12 2014 for at du som person kan få udbytte i 2015.

Som du selv skriver: Udbytte fra drift til holding. I holding tilbageholdes 27% udbytteskat og resten kan udloddes til dig som ejer af holding. I Holding skal udbyttet i drift optages som et tilgodehavende i regnskabet pr. 31/12 2014 ellers han du ikke (formentlig) nogen egenkapital at udlodde af.

Noget helt andet. Ændre regnskabsår i 2 selskaber, lave 2 ekstra regnskaber (31/12 2014) kan det overhovedet betale sig for at få udbyttet et år tidligere - overvej lige det :-) Hvis du skulle betale for at få det lavet, er svaret sikkert Nej.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

MILAN10000:
Hvad mener du med at jeg vinder et år, hvis det tager af mit udbytte for 2015? Er der andre fif? :-)
se henriks fine svar som dækker flot men jeg mener blot at ved at ændre regnskabsår så du i 2015 kan udlodde udbytte vinder dig et år - Du får så udbytte i 2015 (ikke i 2014 - som er regnskabåret men udbyttet udloddes i 2015) - hvis du ikke ændrer får du først i 2016

OM det betaler sig vil i alle fald afhænge af at du i forvejen tjener så du betaler topskat, for ellers kan du bare tage det i løn under 2014 op til topskatten med samme samlede skat (løn ca 44%) som ved udbytte (først selskabsskat 24,5 og så udbytteskat 27 giver ialt ca samme 44)

Du får jo to stk regnskaber mere at udarbejde og indberette, frem for at vente til ult 2015 og som Henrik skriver, hvis du skal ha revisor hjælp til det, så kan det æde besparesen. 
HVIS du er i topskat er besparelsen knapt 15.000 kr hvis du er gift så du har dobbelt op bundgrænse - ellers 7.500 kr - og de penge skal så ikke ret gerne spises op af ændringen + de to ekstra årsrapporter 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)