Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parring af bluetooth

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg er ny herinde, så er lidt i tvivl om jeg har valgt det rigtige underemne eller ej.
Men jeg kunne godt bruge jeres ekspertise på et område omkring bluetooth.
Er det muligt at parre to enheder med hinanden, uden at de reelt set har haft forbindelse til hinanden? muligvis igennem en app?

På forhånd tak, og undskyld hvis det ikke var det rigtige underemne

/Christoffer 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bluetooth-parring kræver accept ved hjælp af en 4-cifret kode. Du kan ikke parre to enheder med hinanden ved hjælp af Bluetooth, hvis ikke de er indenfor rækkevidde af hinanden (op til omkring 10 meters afstand).

Kan du beskrive lidt nærmere hvad du ønsker at opnå? Ønsker du at registrere telefoner, som passerer et bestemt punkt eller lignende, men uden at brugerne (eller kunderne) skal opdage og/eller acceptere noget på telefonen?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have at to telefoner/computere kan udveksle informationer med hinanden uden at der skal parres på forhånd (med mindre dette kan gøres igennem download af en app). Og så have at de skal kunne snakke sammen og udveksle information når enhederne kommer tæt nok på hinanden :)
Er det forståeligt eller? :) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det giver fint mening. Jeg tror dog ikke, at Bluetooth er den rette teknologi. Du kan istedet undersøge et par andre muligheder:

- Hvis du bruger WiFi får du en meget hurtig overførlseshastighed, og du kan bruge telefonens MAC-adresse til at verificere hvilken enhed der er tale om.

- Du kan også overveje NFC, men det kræver meget kortere afstand.

Som jeg forstår det vil du gerne opnå en situation, hvor to personer fx kan udveksle et foto blot ved at have deres telefoner i nærheden af hinanden? Udvekslingen af data skal så rent praktisk ske ved, at begge personer åbner en app og accepterer?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

vil det være muligt ved de to forslag du nævner at sætte en begrænsning på rækkevidde på fx 2cm, sådan at enhederne næsten skal rører hinanden?
Og tak for dine svar! :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)