Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat gæld og opstart af virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som overskriften siger så har jeg et spørgsmål angående min private gæld samt opstart af virksomhed med en partner

Jeg har indtil videre overholdt mine aftaler med mine kreditorer men da min økonomiske situation har ændret sig er det ikke længere muligt. Er pt. på dagpenge og søger arbejde. 

Jeg har fået et forslag til et muligt kommende samarbejde med en lokal IT mand, hvor vi vil dele virksomhed 50/50 men er bekymret for om mine kreditorer vil kunne gå ind og tage pant i virksomheden som en slags sikkerhed??

Jeg er ikke ude på at snyde eller løbe fra mine aftaler men det er ikke muligt pt. at overholde dem selvom jeg arbejder på at forsætte med at betale tilbage

Andre der har været i lignende situation???

Al input og råd vil være velkommen

På forhånd tak

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Er der slet ingen der har været i lignende situation og som kunne give råd eller hjælpe måske?

Eller måske kunne fortælle hvem man kunne tage fat i?

På forhånd tak og forsat god tirsdag

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære I-T

Jeg er ikke nogen haj til disse ting men jeg vil give dig mit bud. Ring til dine kreditorer og lav en aftale om et mindre afdrag pr måned, de fleste foretrækker lidt i forhold til ingenting. når du så er kommet på fode igen så kan du sætte din afbetaling op igen. ja dine kreditorer kan tage udlæg i dine anparter og i yderste instans sælge dem på tvangsauktion. En virksomhed kræver jo stadig indskud, og hvis du skal have 50/50 kræver det vel at du indskyder 50 procent. Dette bliver vel svært at financiere hvis du sidder hårdt i det. Det er derfor min holdning at den lokale IT mand ansætter dig i sin virksomhed, så kan i jo aftale at tage den derfra. når du så kommer bedre med kan du jo overveje medejerstatus.

Jeg synes det er en fin tanke at du ikke vil snyde eller løbe for dine aftaler og derfor bør du i mine øjne vente med at gå all in.

jeg ønsker dig held og lykke uanset hvad du gør

Klog Artig

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej klogartig

Tak for dit svar og dit bud :-)

Jeg har indtil videre haft aftale med alle mine kreditorer mht. afdrag men da min økonomiske situation har ændret sig er jeg nødt til at afbryde min aftale med mindre jeg finder snart et arbejde

Grunden til jeg spurgte om det var at jeg ikke havde lyst til at indgå et partnerskab og med det samme ødelægge det både for mig og IT-manden

Mht. indskud i virksomheden har vi endnu ikke snakket om da han muligvis vil stille sin viden og arbejdskraft i projektet og jeg vil skaffe kunder og stå for markedsføring sådan overordnet set

Men det kunne jo være at jeg bliver ansat og at vi så senere laver en aftale om medejerskab

Endnu en gang tak for dit svar 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tror næppe de vil kræve noget i første omgang, men det afhænger jo af, om du ved at få andel i virksomheden rent faktisk kommer til at råde over værdier som de med fordel kan pante - det lyder ikke som den store fare i første omgang men dagpengene ryger jo formentlig og så er det jo bare med at bruge de indtægter der kommer til at betale kreditorerne så de ser en fordel i det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar 

Vi har ikke endnu diskuteret detaljerne omkring samarbejdet men snakket overordet om hvad vi vil skyde ind, men kapital har vi ikke været inde på endnu

Jeg er klar over at dagpengene ryger men det er også fair nok, da jeg arbejder på at finde et job og samtidigt kunne starte noget op ved siden så jeg kan overholde mine aftaler med mine kreditorier og på længere sigt leve af virksomheden

Ha en god dag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)