Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 128BG SSD nok?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at spore mig ind på en bærbar til datteren. Den kan købes med 128GB SSD. Men er det nok?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer an på hvordan hun bruger den. Hvis der skal ligge en masse film, musik og andet på den, er det måske i underkanten.

Hvis det er Windows, så ved jeg ikke hvor meget plads det optager, og måske er det værd at kigge på. For hvis Windows tager halvdelen af pladsen, og de løbende opdateringer ligeledes tager en god del, er det nok i underkanten.

Jeg har en 128GB SSD i min MacBook Air, og efter 2 år har jeg stadig ca. 1/3 fri disk plads, selvom jeg har Office, udviklingsværktøjer og masser af billeder på den. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg tro.

Jeg har også en bærbar pc på 128GB SSD - det er klart for lidt hvis du arbejder med udviklingsværktøjer og databaser.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om skolearbejde. - Men når man f.eks. har musik i iTunes, så ligger et vel også lokalt?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten, 

Jeg vil mene at 128 GB er nok til skolearbejde. Jeg har selv 128 GB SSD i min arbejdscomputer. Der har jeg installeret windows og mine vigtigste programmer og har stadig en del plads tilbage.

Mvh.
Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer nok an på meget - hvor meget bruger hun computeren i skolen? Eller til opgaver? Er der bare tale om Word / Excel? Eller er der et eller andet specielt?

Jeg bruger lige nu omkring 81 GB på computerens primære harddisk - derudover har jeg et par eksterne liggende med diverse data.

Man kan også vælge den løsning at have 128 GB SSD + en større SATA harddisk.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bærbar (Macbook), som jeg bruger primært til arbejde, bruger jeg omkring 65 gigabyte - og hvis jeg rydder en smule op kan jeg komme ned på ca. 35, så for mig er 128 gigs rigeligt, men til musik bruger jeg hovedsagligt Spotify.

Så til skolearbejde tror jeg det vil være mere end nok!

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Roskilde IT Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere allerede har skrevet kommer det rigtig meget an på hvad den skal bruges til,

Personligt ville jeg synes det var lige i underkanten - da man ofte kan få 256 GB SSD til "næsten" samme pris.

men igen skal man ikke bruge det er der naturligvis heller ingen grund til at købe det ( så skulle det da være hvis man tænke lidt ud i fremtiden ) .

Kan til gengæld kun Rose SSD.  første gang jeg skiftet fra en mekanisk harddisk til en SSD oplevet jeg en markant forbedring - har siden hen skiftet

alle mine Windows partitioneret harddiske ud med SSD diske - hvilket jeg varmt kan anbefale selv i lidt ældre maskiner.

så synes under alle omstændigheder at i skal holde jer til en SSD disk det vil hun blive gladest for i længden ( med eller uden meget plads ).

Vær opmærksom på at i ikke kan udnytte de 128 GB fuldt ud da Windows også skal bruge noget plads til sine midlertidige filer.

Håber du kan bruge mit svar til noget.

I ønskes alle en rigtige dejlige aften / morgen / eftermiddag.

Mvh. David Jensen

Mvh. David Jensen - Roskilde IT

www.Roskilde.IT

Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det tænkt som eneste lager i maskinen? Med en traditionel harddisk til data er 128GB rigeligt til system og applikationer...

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som allerede nævnt er 128Gb rigeligt til skolearbejdet. Hvis det på et tidspunkt går helt galt kan du altid udvide med en lille ekstern HD.

Personligt ville jeg vælge en lidt større HD, men det er absolut subjektivt :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)