Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt med ejerforening

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en ejendomsservicevirksomhed, hvor vi til daglig servicerer en lang række ejendomme i Storkøbenhavn. Vi har som regel en opsigelsesperiode på løbende måned + 3 måneder. Den accepterer alle. Da vi har kunder i alle størrelser, har vi også kontakt til mange administratorer, selv store virksomheder som DEAS og lignende.

Jeg har indgået en ny kontrakt med en mindre ejerforening på Amager, men da de sender kontrakten ind til deres administrator, vender han tilbage med beskeden at den er ulovlig, da foreningen er at betragte som forbruger, og derfor kun kan bindes med løbende måned + 30 dage.

Det første gang på 10 år jeg møder den problemstilling. Ingen anden administrator har nogensinde gjort indsigelse på det punkt, og jeg ved af erfaring, at andre virksomheder har samme opsigelseperiode som mig.

Er der nogen der kender lidt til lovgivningen på området, eller ved hvor man kan læse om det?

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

har foreningen CVR nummer og tegner via det - ville jeg kalde det erhvervs aftale - er det via en person og CPR så har den person jo ansvaret også - og kunne måske sige det var en privat-  men jeg vil mene det afhænger af om det er en egentlig forening med CVR og så måske en der ikke ved, at de så er B2B og tror forbrugerregler gælder - just my 5 P

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Forbrugerombudsmanden er af den holdning, at visse mindre foreninger godt kan være at betegne som "forbrugere", når de primært handler udenfor deres erhverv. http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/prismarkedsfoering/Priser-over-for-forbrugere-skal-vaere-inklusiv-moms 

Jeg vil dog mene, at en ejerforening som indgår aftale med et ejendomsservicefirma som dit eget ikke kan betegnes som "forbruger" i denne sammenhæng, da aftalen ligger tæt op af foreningens kernevirksomhed, nemlig vedligeholdelse af den fælles ejendom.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. En jurist jeg kender er enige med jer. Så den må de tygge lidt videre på hos administrator.

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)