Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DINERO: bogføring af eksport moms (TAX FREE DENMARK) - hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Kort oprids af scenarie: Er blevet kunde hos Tax Free Denmark, som er en service der hjælper med at håndtere "tax free" til turister uden for EU. Forløbet er således:

1: kunde betaler i butik (inkl moms). Jeg giver kunde nogle tax free papirer som de skal have stemplet i lufthavn.

2: Kunde får stemplet i lufthavn og modtager nogle momspenge retur.

3: Tax Free Denmark sender mig en faktura på det momsbeløb der er udbetalt (det er så vidt jeg har forstået rent momsbeløb - ingen andre gebyrer)

4: Jeg betaler faktura, og bogfører denne så den modregnes i min momsopgørelse (i Dinero).

Question!!!

Mit spørgsmål er hvordan jeg opretter en konto i Dinero til denne type faktura? Denne konto skal jo kun indeholde moms og skal modregnes i det samlede momsregnskab. Tax Free Denmark anbefalede at jeg oprettede en konto og kaldte den "Eksportmoms" til at starte med. Det er jo fint nok, men hvordan opretter jeg lige en momskonto i balancen i Dinero? Er der evt. allerede taget højde for mit scenarie i Dinero? 

Håber nogen mere rutinerede Dinero brugere kan hjælpe Confused

Vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

du burde vel kunne bogføre fakturaen debet på konto salgsmoms og kredit på bank hvorfra du sender betalingen - hvis det er en faktura der præcis dækker momsen - ellers må du dele i to linjer - en med momsen der nedsætter salgsmoms og en linie med gebyr or whatever - stadigt kredit bank i modkonto - i kassekladde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du burde vel kunne bogføre fakturaen debet på konto salgsmoms og kredit på bank hvorfra du sender betalingen - hvis det er en faktura der præcis dækker momsen - ellers må du dele i to linjer - en med momsen der nedsætter salgsmoms og en linie med gebyr or whatever - stadigt kredit bank i modkonto - i kassekladde

vh John H

Sådan ville jeg også gøre det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)