Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Operationen lykkedes patienten døde.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har brug for jeres råd/vejledning eller hvad i nu har.

Jeg har sammen med partner over de sidste 8 måneder udviklet et koncept med lokal nyhedsformidling. Det har været en meget hård fødsel da vi er oppe mod relativt store mediehuse med deres lokalaviser.

Jeg har brugt 2 dage pr. uge og han har brugt fuld tid.

Vi har i vores ene setup i Viborg fået en god brugerskare og har relativt godt fat i målgruppen, og vi har også ansat en sælger på deltid(2 dage pr. uge) som skulle sælge annoncer etc.

Vores problem var at vi havde håbet på at vi med basis i væksten kunne komme i betragtning til Mediestøtte under innovationspuljen, så vi kunne bruge de penge på at vækste. Vi blev desværre dømt ude i går og derfor er vi noget i tvivl om hvad vi gør.

Lukker vi det ned, fortsætter vi men sætter tempo ned og laver en slags hygge avis eller...

Vi mener selv vores tekniske setup(dog ikke designet) er væsentligt mere innovativt end normal avisdrift på nettet, men det hjælper jo ikke når vi ikke kan sælge billetter.

Du kan se selve portalen på http://viborg.totallokal.dk og vores fb side på https://www.facebook.com/Viborg.totallokal/posts/555965557883112

Vores problem er beskrevet her http://journalisten.dk/totallokal-faar-ingen-stoette-jeg-er-noedt-til-lukke-det-ned

Har du ideer så skriv endelig


Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Generelt er jeg ikke tilhænger af nogen former for støtte - så du får desværre ikke så meget støtte herfra :)

I er jo ikke anderledes stillet end alle andre iværksættere - der skal arbejdes gratis over en længere periode, før indtægterne ( forhåbenlig ) kommer.

Hvis i tror nok på projektet, kan i enten søge lån eller investor - ikke at det er enkelt, men dog en mulighed.

Alternativt må der arbejdes ved siden af fast job ( igen som så mange andre), eller ultimativt lukke og slukke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det så har i nu testet jeres koncept, og du siger at i har fået godt fat i markedet. Man kan sige, at hvis det virker i Viborg, så virker det nok også i andre kommuner. 
Det er den tese man med lean startup arbejder efter. At få så mange early adopters som så hjælper en med at forfine produktet. De early adopters er faktisk ikke så anerledes end alle andre. Så derfor er det en rimelig antagelse at have. 
Ift. støttet, så søg igen når i mener i har en størrelse der kan give jer støtte. Jeg er i princippet også imod støtte, men nu når den er der så ville det være idioti ikke at gå efter den ;) 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hatten af i forsøget på at lave et alternativ til de etablerede medier/mediehuse.

Jeg har selv været i samme båd, det var dog på det trykte medie.

Og min erfaring derfra er at de STORE tramper de små ned, og de bliver ved indtil det lykkes.

Det gør det ved at nedsætte annoncepriserne i de områder hvor dere nye konkurrent befinder sig,

og ellers bruger de alle de metoder, som de ellers kan komme i tanke om, da de mener at have monopol på nyhedsformidling/annonceformidling.

Det kræver en hulens masse fri kapital for at kunne kæmpe og vinde den kamp - det havde jeg ikke, da jeg nærmest startede fra noget der lignede nul i forhold til de store tal som de etablerede havde at lege med.

Det digitale medie er en smule anderledes, da de gl. mediehuse endnu ikke har fundet den rigtige måde at forene nyhedsformidling og indtægter/overskud.
Derfor kan nye modspillere have en fordel i fht de gl. Hvis de nye kommer op med netop det innovative setup der gør at der tjenes penge på internetbaseret nyhedsformiling.  

Hvis I blot regner med at kunne lave jeres overskud via annoncering, tror jeg ikke I har en chance i det lange løb - da ikke engang EB og BT kan holde et fornuftigt overskud på den måde, selvom de har adgang til "gratis" nyheder fr deres egne redaktioner.

Der skal nye boller på suppen, og som de andre siger, bør det ikke komme fra mediestøtten.

Men nu jeg er tænker på støtte, ved jeg at der er over 1 milliard fra EU, til at fordele på projekter som skaber nye arbejdspladser i udkantsområder, og til mange andre projekter. Det kunne være værd at bruge nogle penge på at få en konsulent til at udarbejde en god ansøgning til nogle af disse EU-midler.

Jeg ønsker jer held og lykke, og håber at I fortsætter og kommer godt i gang.

Hvor længe har siden været i gang nu? og hvor mange besøgene har I

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)