Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bygniger: Hvad er smartest.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg er ved at købe en lager/produktions bygning, med tilhørende bolig.

Jeg er dog kommet i tvivl om hvad der er smartest.

Realkredit instituttet vil gerne have at jeg og min partner hæfter personligt. Derfor kommer jeg personligt til at stå som ejer.
Planen er derefter at leje lageret ud til Mit ene firma og boligen ud til Private.

Min nuværende struktur består i dag af Et holding og et Drift selskab.
Drift selskabet er det firma der skal leje Lageret.

Fremad sigtet hvor ville det være smartest at lægge bygningerne?



Tilmeldt 23. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil beholde boligen i privat regi. Realkreditten vil aldrig slippe den personlige hæftelse, og så kan man lige så godt lade den blive i privat regi.

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det svært at råde uden at kende yderligere til dine forhold.

Men overvej at lægge ejendommen i et nyt datterselskab til dit holding. Måske du allerede har nogle frie midler i holding eller drift, der kan være med til at finansiere købet. Dermed undgår du at skulle finansiere med private (beskattede) midler.

I en evt. senere salgssituation af ejendommen vil det også være billigere afgiftsmæssigt, hvis ejendomsselskabet (hvori ejendommen ligger) sælges fremfor ejendommen. Sælges ejendommen fra privat kommer der tinglysningsafgift. Det kommer der ikke, hvis det er selve selskabet, der sælges (ingen omkostninger).

Og til det med kreditforeningen, så kan både du og din partner sagtens hæfte personligt overfor kreditforeningen uden at du skal eje ejendommen personligt, nemlig ved at kautionere for selskabets lån i ejendommen.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 23. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se det smarte i salgssituationen, men hvad med renteudgifterne - Er det ikke rart at have det i personligt regi, når nu de skal hæfte personligt alligevel?

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du jo huske, at huslejeindtægterne også kommer i personlig regi - og der skal svares skat af dem.

Spørgsmålet er mere om du forventer et overskud af ejendommen (husleje minus udgifter/renter). Hvis den giver underskud taler det for at eje den i personlig regi, da du så har fradrag for underskuddet i dine øvrige indtægter. Dette i forhold til at lægge den i et seperat selskab, hvor man ikke har glæde af underskuddet. 

Lægger du den i dit driftsselskab får du der glæde af underskuddet, der modregnes i selskabets andre indtægter.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)