Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfindelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor går man hen når man har en ide til en ny opfindelse, men har brug for at videre udvikle på idenen.

Jeg ved ikke om jeg kan få pantet på en ide, som kræver en del videre udvikling, og jeg har brug for hjælp til det.

Så er der jo også mulighede for at nogen snupper ide`en inden jeg kommer videre med den:(

Hjælp ! På forhånd tak :)

Mvh Peder Flarup

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Ravn, det vil jeg lige kikke på :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag en snak med dit lokale væksthus, de er altid glade for at hjælpe folk i din situation og ved hvor du skal gå hen og hvad du skal gøre.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis selve ideen har et par områder hvor der ikke er "opfundet" færdig, og du derfor ikke kan tage patent. Så kan du altid søge om en "brugsmodel" (tror jeg det hedder)

Dette er en slags lillebror til patent, og handler ikke så meget om selve opfindelsen, men hvordan man bruger en ting, eller løse et problem. En brugsmodel kan så vidt jeg husker endda baseres på et produkt hvor en anden allerede har et patent, hvis du "opfinder" en ny måde at anvende det på.

Der skal dog ikke så meget til rent faktisk at få et patent. Du kan godt få det selv om alle de tekniske ting ikke er på plads, så længe du kan forklarer hvad der er der kommer til at ske. Tag ind på patentdirektoratet og tag en snak med dem. Det er gratis, og de har tavshedspligt.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for info :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 98
Fra  Digitally Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen på patent (opfindelse ) og brugsmodel (frembringelse) er at for at opnå patent skal der være væsentlig adskillelse til den såkaldte kendte teknik.

For en brugsmodel kræves kun tydelig adskillelse.

Endvidere kan du ikke brugsmodel beskytte metoder og processer, de kan godt patenteres.

Så det er nemmere at opnå en brugs model beskyttelse på en ting, dims osv men rettigheden er begrænset til 10 år, hvor i mod et patent kan løbe op til 20 år for så vidt de såkaldte årsafgifter løbende betales til tiden.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)