Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juletræsstade - Ansatte og virksomhedstype

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har i år fået bevilliget en stadeplads i København, hvorfra jeg skal sælge juletræer i december måned.

Da jeg ikke har solgt juletræer før/ haft denne plads ved jeg ikke hvad min omsætning bliver. Hvis jeg vælger ikke at momsregistrere mig, men pludselig står i december måned og kan se det går så godt at jeg kommer til at omsætte for 100.000,- hvad gør jeg så?

Den anden mulighed er for start af at lave det som en enkeltmandsvirksomhed. Nogle dage vil jeg dog have brug for hjælp hvorfor jeg bliver nødt til at have en til at hjælpe mig. Dog får han penge for det, så det hedder jo desværre nok en ansat.

Hvilket firma registrerer jeg bedst, og kan jeg bare satse på ikke at komme over 50.000,-?

På forhånd tak! 

Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps. hvis der er nogen der ligefrem har haft en stadeplads i København og kan fortælle lidt om hvad de omsatte, eller andre gode råd vil det også blive modtaget med glæde.

Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ikke nogen der ved hvad jeg skal gøre hvis jeg står i midten af december og har omsat for 50000 fordi det går over forventning?

Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal momsregistrere på forventning. Hvis du når 49.999 må du stoppe - for rammer du over de 50.000 kr inden for 12 mdr og kunne ha forudset det - så kan der komme moms på de 49.999 inden du registrerede og samme i bod - så du er nødt til at bestemme dig - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Moms kræver i sig selv at du stifter firma - vel her enkeltmandsvirksomhed - og skal du ha ansatte skal du sætte kryds i arbejdsgiver når du registrerer og opgive løn til disse i skat

Du kan vælge at stoppe 100% ved 49.999 og drive uden firma ( men stadigt regnskabspligt og ikke egentlige ansatte) men du skal ikke risikere at komme over, så banger skat dig formentlig

Læs her evt tanker om at stifte simpel virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for enddog meget brugbart svar!
Ang. medarbejdere. Kan jeg ikke få min ven der skal hjælpe mig, til at skrive hans timer som en faktura som han så selv indberetter som b-indkomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvis du har CVR og hjælperen er CPR er der indberetningspligt som du så i linket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html ellers er det sorte penge og du har ikke fradag og kan få bod

Han kan heller ikke bare stifte selskab for at slippe for at være lønmodtager hvis det bare er til det formål

vh JOHN 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Det var nemlig det jeg tænkte. At han kunne oprette sit eget, men jeg forstår at vi må gøre det på almindelig vis.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)