Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Topplacering på Google inden julesalget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Fra  Delicacy.dk Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ingen ekspert i SEO, så jeg kan godt bruge lidt hjælp fra folk, som har noget mere viden indenfor det område :)

Jeg har lige åbnet en lille webshop - www.delicacy.dk, hvor vi forhandler nordiske delikatesser. Fordi vi lige er åbnet op, har vi selvfølgelig endnu ikke skabt en stærk position på Google. Vi kan ikke nå at fokusere på de søgeord som er interessante for os pga. hård konkurrence, og vi vil derfor ikke være at finde på søgemaskinerne, når julesalget starter.

Derfor tænker jeg at satse på mange forskellige søgeord, hvor konkurrencen ikke er stor, og hvor der i gennemsnit bliver søgt lige under 100 gange. Dette er bl.a. søgeord som "danske delikatesser" og "danske vine".

Mit spørgsmål er så, om dette vil kunne lade sig gøre? Det er jo stadig søgeord som vores målgruppe vil bruge. Kan jeg i realiteten nå at placere mig i toppen af disse mange forskellige søgeord inden to uger? Eller skal jeg tænke i helt andre baner?

Jeg har fået ideen fra dette blogindlæg - http://www.riveronline.dk/seo-artikel

Jeg er stadig ved at lære alt det omkring SEO, så jeg håber på, at nogen der kan hjælpe :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at julesalget er startet. På de webshops jeg administrerer, er der hvert fald kommet godt gang i salget - mere end normalt.

Udfra du skriver at I end ikke er gået i gang med søgemaskineoptimering ordentligt, tvivler jeg på, at I kan nå det. Men det kommer naturligvis an på rigtig mange ting - taler vi et 'Hvorfor skal jeg købe xxx (produkt)' - eller et søgeord, med langt højere konkurrence?

Måske du kan smide mig et par søgeord, så jeg har en chance, for at vurdere det?

Fra København N
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Fra  Delicacy.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar, Casper :)

Vi åbnede webshoppen mandag, så vi har endnu ikke rigtig haft mulighed for det.

Jeg tænker på søgeord som "dansk chokolade", "danske delikatesser", "danske vine", "julechokolade", "julemarmelade". Hvad jeg kan se, så er der lav konkurrence på disse.

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror godt du kan glemme alt om organiske top placering inden jul. Det tager altså tid.

Brug adwords til at skabe trafik mens i arbejder på jeres seo.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke gå ud fra hvad Googles tool siger, når det handler om konkurrence. Det kan betyde mange ting.

Hvis du vil ligge øverst på de søgeord, kommer det til at tage noget længere tid. Det er jeg helt sikker på, at du ikke når, inden jul. Smid hellere pengene efter Facebook Ads eller Google Adwords her i juletiden og sats på organisk salg efter jul.

Fra København N
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Fra  Delicacy.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte det nok!

Jeg synes bare det fremgår af det blogindlæg, jeg læste, at du kan nå topplacering på et par uger, hvis det drejer sig om søgeord, hvor konkurrencen ikke er hård.

Men igen, jeg ikke ekspert. Det er måske bedre at fokusere på stærkere søgeord lige fra starten :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

De søgeord du har fremlagt, ser fine ud - og dem kan du sagtens starte med.

Men for en ny side, med relativt lidt indhold og ingen forhenværende trust fra Google, er det ikke muligt at komme til tops på de søgeord, du har fremlagt. Men klø' på - så skal du nok komme derop en gang! :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)