Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom fra privatøknomi overført til virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg får snart 3 år siden købte en to familiers ejendom til egen beboelse. Siden da er der løbet meget vand under broen og den er siden blevet til en ejendom med 3 udlejningslejemål. I den forbindelse ønsker jeg at få ejendommen ud af min privatøkonomi og over mit holdingselskab hvor der pt ingen drift der.


Tesen:
Jeg har boet i ejendommen i 2 år i alt, og spørger derfor om virksomheden, hvis det overhovedet er muligt, kan overtage ejendommen til markedsvilkår og jeg derved stadigt kan fratrække friværdien der måtte være skattefrit.

Eks:    Købt i 2011 for 825.000

Anslået markedsværdi idag: 1.200.000

Restgæld: 925.000

Altså friværdi på: 275.000,-

I såfald kunne jeg vel ud over virksomhedens lån til realkredit som de jo så skal overtage på 925.000, lave et gældsbrev til mig som privatperson og tage de 275.000 løbende ud som der er plads til det i økonomien i virksomheden.

Stemmer dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ofre en revisor. Mine hurtige bemærkninger er -

Hvis du har haft den som udlejningsejendom så skal du sælge til 1,2 mio som er markedsværdi -. og den fortjeneste der er fra du selv købte vil være skattepligtig for dig (når du ikke hele tiden har beboet som privat) = skat af 1.200.000 minus 825.000 ville jeg frygte

Så køber holding til 1.2 mio og de penge gir de dig - overtager evt restgæld på 925.000 og du har så dine 275.000 - kan de ikke betale dig alt, må du låne holding pengene mod markedsrente som loven kræver (i princip kunne det være pantebrev fra dig til holding)

Er der noget pant i de 925.000 som kan forstyrre flytning/salg fra privat til holding fordi panthaver ikke vil miste personlig sikkerhed?

Der er også forskel i fradragsværdi for renter privat og i selskab

Jeg kan ha været for hurtig her, men uanset hvad, skal du med de helt konkrete papirer og tal gå til revisor og finde ud af om det betaler sig - Med mindre andre herinde svarer så skråsikkert at du tør kaste dig ud i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en seperat virksomhed ved siden af.

Jeg vil højst sandsynligt stadigt skulle kautionere personligt for realkreditlånet for virksomheden da de nok kræver en vis form for sikkerhed. Så det er for at flytte driften over i virksomheden således at lejeindtægterne og overskuddet heraf ikke har nogen direkte effekt på min privatøkonomi.

Jeg har bare forstået det sådan at når man har boet i sin egen bolig i 2 år og sælger den på et tidspunkt er overskuddet af salget skattefrit. Er flyttet derfra i foråret.

Eneste pant der er i de 925.000 som delt ud på er 660.000(realkredit) og 250.000(Boliglån). Det er også de to ting der er tinglyste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder en smule komplekst og det billigste er at du be'r om Bindede Forhåndsbesked hos Skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)