Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt på webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gået i et stykke tid og tænkt lidt over hvordan jeg klare fragt på min shop. (Magento)

De produkter jeg sælger bestiller jeg, pakker om og sender til kunden. Mange af produkterne ved jeg ikke hvad vejer. Dermed kan jeg ikke rigtig opsætte fragt efter vægt hvilket havde været bedst. Min fortjeneste er ikke altid kæmpe pr. produkt så ved ikke helt om jeg skal sætte fast fragt. Fx. ville 45kr passe fint til et produkt til 1000kr men det ville ødelægge det for dem som skal have noget til 39kr. Hvordan balancere i andre det? Samtidig er jeg vel nødt til at have fragt med moms når det ikke længere er et udlæg?

Jeg har samtidig kigget lidt på pakkelabels.dk men det er jo kun til erhverv. Det ville passe mig fint med en standard fragtpris til erhvervskunder da de normalt køber i en større mængde så jeg stadig tjener på det, og med priserne på pakkelabels.dk er det egentlig okay. Men hvad så med privatkunder? Her kan jeg jo ikke bruge samme løsning da pakkelabels.dk kun er b2b. Kan jeg adskille det så privatkunder kun kan se en fragtløsning og b2b kan se en anden?

Håber ikke det bliver for indviklet men går ud fra der må være andre som står i den her situation.

Mvh. Dennis

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

DennisW:
Mange af produkterne ved jeg ikke hvad vejer. Dermed kan jeg ikke rigtig opsætte fragt efter vægt hvilket havde været bedst

Måske du skulle starte med at anskaffe en vægt

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann,

Jeg har skam en vægt men problemet er at jeg ikke har mine varer fysisk før en kunde har bestilt hos mig, jeg har bestilt hos min forhandler og modtaget vareren. Altså er det videre salg. Så med mindre jeg køber en af hver vare min forhandler har kan jeg ikke veje dem. Håber du kan se hvad jeg mener.

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende 'problemstilling'.

Jeg har selv webshoppen Tennisspilleren.dk hvor jeg sælger tennisudstyr. Her koster det mig forskelligt at sælge varerne - nogle 70 kroner, nogle 50 kroner, mens andre kun koster omkring 20 kroner. Jeg tager en fast fragt på 49 kroner. Det synes jeg fungerer fint.

Det er træls for dem der bestiller for et lille beløb. Måske er der ryger nogle fra, men jeg tror også der er nogle der bruger det som en slags 'undskyldning' til at købe lidt ekstra, så man ikke føler, at fragten er en stor del af den samlede pris.

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper,

Hvordan mon folk ville reagere hvis man havde muligheden for at "ansøge" om lavere fragt? Så hvis man kun skulle have noget til 39kr kunne man kontakte os og evt. få fragt til 9kr hvis varen kunne være i en isoleret kuvert? Ville du evt. bruge det eller ville du smutte fra siden hvis du var fast besluttet på kun at skulle have én ting?

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke bruge det.

Desuden tror jeg også, det bliver alt for.. uoverskueligt. Keep it simple.

Måske lav et parameter med, at hvis ordren er under 100 eller 200 kroner, fås fragten til halv pris? Nogle gange får du måske underskud på fragten, men omvendt kan du andre gange få overskud på andre fragtekspeditioner.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Og pakkelabels.dk er selvfølgeligt B2C!!!

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på det? I en tidligere tråd svare ham fra pakkelabels.dk på et spørgsmål således:

Nicklas Nguyen 
Fra Novitas A/S 
Skrevet 07-31-2014 kl. 11:43

 General Ka D'Argo:

Tænkte at skrive til Jer direkte, men tænker at andre også kan have gavn af svaret...

Spørgsmålet er: "Er dette setup godkendt af Post Danmark"

Ja. Det er det. Det er samme aftale/koncept som G-Porto fra Gul og Gratis, men blot henvendt til webshops (B2B).

Altså skriver han her i sidste linje B2B

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

du forventer ikke, att webshops sælger til webshops i en normal verden Wink

Selvfølgeligt kan du implementere denne løsning i din webshop, med mindre du har opencart, så er de ikke klar endnu.

Det er ment, at Nicklas er den første "B", og du er den anden.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Jeg kan bekræfte, at du godt må benytte Pakkelabels.dk til at sende pakker til dine kunder.

Det Amadeo siger er helt korrekt :-).

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)