Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det firmaet eller mig, der hæfter for regningen?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt afgørende er hvem der en anført som lejer.

Mere formelle synspunkter om fx du kan "tegne" en kollektiv enhed (et selskab, forening, fond, interessentskab m.v.) er ikke så essentielle.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael R. Gertz:
Det er ret vitalt at man giver de rigtige opkysninger når man spørger om hjælp i et åbent forum. Gør man ikke det , har folk ikke en change for at give et brugbart svar. Og de svar Carsten kom med efter 7. indlæg er helt rigtige.

Selvfølgelig er det vigtigt, at stille spørgsmålet rigtigt med så mange oplysninger som muligt. Det mener jeg også at jeg gjorde. At jeg så i indlæg 7 gentager mig selv, men glemmer at skrive "virksomhedens navn" sammen med de andre oplysninger, jeg allerede har givet tidligere, gør mig altså til en bedrager som sikkert har udgivet sig for at være en virksomhed, men sat egen navn på kontrakten?

Jeg forstår simpelthen ikke den måde at "hjælpe" på. Jeg fik nogle brugbare svar i tråden og dem takker jeg for.

Det er bare så ærgerligt, at rigtig mange tråde her på Amino lynhurtigt bliver forgiftet af fordomme, spydigheder, anklager og alt for hurtige (negative) konklusioner. På det sidste har der været skrevet og talt meget om den hårde tone i offentlige debatter og om hvordan flere og flere kvinder trækker sig fra de offentlige foraer. Det sker også her på Amino, hvor mange dygtige kvinder (og mænd) stille og roligt fordufter, når de ikke længere orker at blive svinet til i den ene tråd efter den anden. 

Er det den holdning du står for Carsten, når du skriver "Jeg tror du skal overveje om du vil debattere i et åbent forum"? 

Og hvad er meningen med stjernerne? Skal de gives for et konstruktivt svar eller for om man kan lide folk og det de skriver?

Hilsen Nina

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ninaf:
Selvfølgelig er det vigtigt, at stille spørgsmålet rigtigt med så mange oplysninger som muligt. Det mener jeg også at jeg gjorde. At jeg så i indlæg 7 gentager mig selv, men glemmer at skrive "virksomhedens navn" sammen med de andre oplysninger, jeg allerede har givet tidligere, gør mig altså til en bedrager som sikkert har udgivet sig for at være en virksomhed, men sat egen navn på kontrakten?

Jeg skrev at det I VÆRSTE FALD var bedrageri. - Jeg kan jo ikke tillade mig (som visse andre) at tolke på hvad du skriver. Hvis du skriver dit navn og virksomhedens adresse, så må jeg jo tro på det. Og så ER det i værste fald bedrageri!

Ninaf:
Det er bare så ærgerligt, at rigtig mange tråde her på Amino lynhurtigt bliver forgiftet af fordomme, spydigheder, anklager og alt for hurtige (negative) konklusioner.

Det hele her er opstået fordi du ikke fik præciceret i indlæg 7. Her ændrede hele præmissen for tråden sig. At det var en fejl er jo svært at se. - Det er bl.a. p.g.a. fejl at der er en 'Ret' funktion.

Ninaf:
Og hvad er meningen med stjernerne? Skal de gives for et konstruktivt svar eller for om man kan lide folk og det de skriver?

Stjernerne skal bruges til at indikere om man er enig eller uenig i et indlæg.

Hvis du ser på indlæg 12 (mener jeg det er) hvor jeg svarer dig EFTER dine fejlagtige oplysninger i indlæg 7. Så vil du se, at jeg tager udgangspunkt i disse. - Her kunne du jo have sagt 'Hov... Det var en fejl. - Men det gør du ikke. I stedet anklager du mig for at svare på PRÆCIST det du skriver. - Og jeg fastholder. - I indlæg 7 skriver du, at DIT navn og VIRKSOMHEDENS adresse står på kontrakten. Var dette rigtigt nærmer vi os bedrageri!

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 11:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når virksomheden står som lejer, så har du alene handlet indenfor din ansættelsesfuldmagt, når du har underskrevet lejekontrakten på firmaets vegne. Det medfører ikke, at du pludselig hæfter for firmaets forpligtelser. Der skal mere til, end at du blot står anført som kontaktperson.

Du bør få en advokat på til at svare retten angående den stævning du har modtaget. Du er velkommen til at sende mig en PB, hvis jeg skal kigge på det. Der vil helt klart være mulighed for at søge retshjælpsdækning hos dit forsikringsselskab til at føre sagen.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 12:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der er godtnok - og i bedste Ekstra-Blads-Nationen-stil, gået mange fantastiske dygtige jurister tabt, her på Amino...

Nina spørger pænt (og jeg har ikke misforstået noget i debatindlæggene - der pludselig skulle give et specielt indtryk af at fundamentet pludselig har ændret sig), om der er nogen der har erfaring med rimeligheden i at hun bliver mødt af et krav pga. hun som ansat i en virksomhed, har underskrevet en lejekontrakt for denne virksomhed.

Den er da ligetil - men i bedste Nationen-stil - bliver der squ brugt mere krudt på at hegle Nina ned - og få det hele til at se sort ud - fremfor (og som tilsigtet med netop dette iværksætter-netværk), at vi skal hjælpe hinanden. Og blot fordi man ikke skriver samtlige detaljer, i samtlige indlæg, og i samtlige svar mv. Tag jer nu sammen Amino'er!!!

Nina - naturligvis kan du da ikke være personligt ansvarlig, fordi du som ansat i en virksomhed har underskrevet en lejekontrakt fra det pågældende firma. Og så er det faktisk temmelig ligegyldigt om man i forglemmelse ikke har fået skrevet firmanavn korrekt - for faktum er, at firmaet har betalt huslejen gennem tiden. Og det er jo absolut dokumenterbart...

Pga. debatniveauet på Amino - bruger jeg netværket mindre og mindre - og jeg må erkende, at jeg netop har opsagt mit medlemsskab af nøjagtigt samme grund. For de fleste af svarene - på nær fra enkelte dygtige og gode debattører - er fuldstændig spild af tid - og penge... Og så er de iøvrigt aldeles ubrugelige.

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 12:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må hellere skynde mig at skrive, at der har sneget sig en lille fejl ind i 4. afsnit, hvor jeg fik skrevet "...lejekontrakt fra det pågældende firma". Det skulle naturligvis have været "...lejekontrakt for det pågældende firma"...

Så - Amino'er - nu behøver I ikke bruge krudt på at analysere fejlen!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Carsten Kvist:
Det hele her er opstået fordi du ikke fik præciceret i indlæg 7. Her ændrede hele præmissen for tråden sig. At det var en fejl er jo svært at se. - Det er bl.a. p.g.a. fejl at der er en 'Ret' funktion.

Det er rigtigt at trådstarters svar har kunnet misforståes, men det er også mit helt klare indtryk at den misforståelse er blevet rettet - så jeg vil bede jer om at holde debatten på sporet og til emnet.
I denne sammenhæng er det ikke relevant hvorfor, eller hvordan, misforståelsen er opstået - den er afklaret og vi skal alle videre :-)

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg læser det, så er du kommet i klemme fordi du har passet dit job - og udlejer tænker "går den så går den". 

Hvis du er medlem af en fagforening, så ville jeg kontakte dem og høre om de vil hjælpe dig med advokatbistand.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ninaf:
blev den betalt af virksomheden og virksomheden har også modtaget flere rykkere for betalingen. Da virksomheden lukkede sendte udlejer så påkravet til mig.

Man må kunne konkludere, at udlejer sender rykkere til den virksomhed / person som udlejer betragter som lejer. 

Sammenholdt med betalings historik for lejeperioden, vil jeg mene at der ikke er tvivl om hvem lejer er, altså virksomheden og ikke trådstarter..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 02:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Jeg har fået en masse brugbart, jeg nu kan gå videre med og ikke mindst troen på, at jeg ikke bare skal tage imod regningen uden kamp.

Jeg havde slet ikke tænkt på min retshjælps dækning, så nu behøver jeg ikke være så nervøs for omkostningerne til en advokat.

Endnu en gang tak for hjælpen.

Hilsen Nina

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)