Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købeloven vs. Personale-salg.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har igennem mit arbejde, fået muligheden for at købe et fjernsyn. Der er dog en hage, hvilket jeg mener er i mod købeloven.

Vi producerer selv fjernsynene, og har fået et særtilbud på 10.000 kroner, for ét tv. Derimod har vi kun fået 1 års reklamationsret - som de i personalebutikken i øvrigt omtaler "garanti". Juridisk set, er det jo ikke det samme.

Øvrigt personale som har købt fjernsynet til 15.000 har fået 2 års reklamationsret.

Den ansvarlige for personalebutikken fortæller mig, at grunden til at vi kun får 1 års reklmationsret er, at dem som har givet fuld pris ikke skal føle sig snydt.
Dertil skal det siges at de fjernsyn jeg har mulighed for at købe, kan have små kosmetiske fejl. En ridse eller en lille skramme. Men intet af betydning for funktionaliteten.

Jeg mener ikke at man kan fratage forbrugeren 2 års reklamationsret, uanset hvad. Hvilket jeg også har læst mig frem til. Men gælder der særregler i forhold til personalekøb?


Med venlig hilsen
Christian Larsen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil altid være tale om forbrugerkøb, da sælger er en erhvervsdrivende og køber en forbruger (uanset om du er ansat).  

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør iøvrigt være klar over, at det er tydeligt, hvilken virksomhed der er tale om.. 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Er du sikker på, at de når de siger 1 års garanti, rent faktisk mener 1 års garanti? Og du ud over dette har de 2 års reklamationsret i samme periode. Jeg kan ikke tro, at de ikke er klar over, at du under alle omstændigheder har 2 års reklamation som forbruger. Garanti er jo som du selv siger noget helt andet og giver en bredere dækning, da den stiller dig bedre end købeloven.

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Larsen:
Øvrigt personale som har købt fjernsynet til 15.000 har fået 2 års reklamationsret.

Du kan jo bare foreslå dem, at du også betaler 15.000 og får 2 års reklamationsret  Cool

Fra Struer
Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Ja, det er faktisk et års reklamationsret. De har ikke styr på begreberne i vores personalebutik. 

Jeg har ringet til forbrugerklagenævnet, som kan bekræfte, at jeg har 2 års reklamationsret da der er tale om et privatkøb. Dette skyldes blandt andet at jeg betaler moms osv. Så derfor er loven om reklamationsret ufravigelig. Jeg køber formentlig fjernsynet og lader forbrugerklagenævnet køre en sag, i tilfælde af at mit TV går i stykker.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)