Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor kun billig fragt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ehandelsmand, har jeg længe gået og tænkt over, hvordan potentialet i den danske ehandelssektor i højere grad kan blomstre.

Vi er mange i samme båd og selvom mange er konkurrenter indbyrdes, er vi alle interesserede i forsat generel vækst i branchen og erobring af fremmede markeder.

Selvom de fleste nok er enige i, at vi ikke har nået toppen af markedet for online handel herhjemme, så har jeg igennem noget tid arbejdet på en løsning til at accellere væksten og mulighederne i branchen.Min løsning er at skabe de bedste økonomiske betingelser for etablerede og nystartede internet virksomheder ved at indgå et fælles strategiske indkøbssamarbejde indenfor drift og udvikling. 

Hvor andre herinde har lavet en prisaftale med GLS og Post Danmark omkring en lille besparelse på pakkelabels, tager jeg skridtet videre og vil initiere langt lavere drift og udviklingsomkostninger hele vejen rundt - også fragt.

Konceptet har jeg kaldt www.IFDIH.dk - Indkøbs Fællesskabet for Danske Internet Handlere. Det vil være gratis at blive medlem, gratis at være medlem og gratis (samt 100% valgfrit) at tage imod de tilbud der forhandles hjem - og selvfølgelig gratis at udmelde sig igen. Jo flere vi er tilmeldt, jo mere muskel i forhandlinger og jo bedre priser kan vi tilbyde.

De første er allerede tilmeldt og de første forhandlinger er allerede indledt - så kom ud af busken og meld din virksomhed til idag. Smid også meget gerne din kommentar til konceptet her i tråden og vær med til at starte en debat om mulighederne.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en fin ide med stort potentiale alt efter hvordan det skrues sammen.

Udfordringen er at du arbejder på to fronter samtidig - få en masse til at tilmelde sig, og samtidig have nogle stærke rabataftaler.

Men alt skal jo starte et sted, så jeg tænker hvis du kunne få nogle enkelte gode aftaler i hus - som en start, så kan der arbejdes på bedre og større aftaler løbende.

Derved har du noget konkret at byde ind med, og derved måske lidt lettere få flere tilmeldinger.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

initiativet er super godt, men som Jesper siger, start med at skaffe nogle gode aftaler, som du kan tilbyde dine tilmeldinger. Det er de færeste, der vil tilmelde sig en mailingliste/oprette sig, hvis du ikke har noget konkret at tilbyde.

Derudover skal du passe på med navnet IFDIH, da det kan beslægtes med FDIH, og det tror jeg ikke, at FDIH vil være glade for.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg synes det er et godt initiativ, da det som lille virksomhed ofte er meget svært at forhandle gode priser hjem.

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften...

Jeg er meget enig i hønen og ægget problematikken, og det skal også nævnes at dette opslag ikke er ment som min markedsføringsstrategi. Jeg forventer ikke at konceptet for alvor får tilslutningsmedvind, før en konkret attraktiv aftale er i hus (forventer dog at en sådan er lukket allerede i november måned). 

Min tanke med denne tråd var forhåbentligt at plante nogle frø og starte en debat om et større samarbejde på tværs er e-købmænd, således at især de små og mellemstore webshop virksomheder kan opnå lidt muskel til også at presse leverandørerne på deres effektivitet, så de ekstra frigjorte midler kan kanaliseres til vækstinitiativer i branchen. I mellemtiden arbejder jeg troligt videre med det, som jeg forventer at 95% af Jer, der læser tråden venter på - sort på hvidt, at I kommer til at spare nogle penge.

Men ja, mener også, at der er et stort potentiale for et koncept som dette, såfremt det gribes rigtigt an. Mener ikke det er urealistisk, at vi bør kunne være +2-3000 webshopejere som medlemmer når vi skriver år 2016.

Tilmeldt 9. Nov 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun 1 spørgsmål til dette geniale koncept: Hvordan bliver jeg medlem? ;) Jeg glæder mig til at se hvad dette kan bringe i fremtiden!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)