Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har idéen! Hvordan får jeg produceret prototype?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere :)

Jeg har fået en super idé, som jeg godt kunne skabe en forretning på. Det handler om et lille produkt, som jeg vil kunne sælge for omkring 30-40. Produktionsprisen ville være ret lav. 

Mit spørgsmål lyder: Hvordan får jeg produceret en prototype, og hvilke skridt skal/kan jeg ellers tage? 

Håber der er nogen, der kan hjælpe. 

Med venlig hilsen

Patrick Meyer

Fra Copenhagen
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 15
Fra  DOKUMENTDOKTOREN.DK Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Patrick Meyer, 

Det lyder spændende og lovende.

Der er mange muligheder og det kommer helt an på hvilket materiale du ønsker prototypen i?

Men tag evt. fat i et firma der hedder IdéPro, de kan leverer i en masse forskellige materialer.

Der er også muligheden for at få prototypen lavet i 3D-Print, det kan være med levering fra dag til dag.

VH

DOCSmile

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

inden du går alt for meget igang vil jeg anbefale dig at lave en udførlig forretningsplan med etableringsbudget så du kan se om det kan holde, det du har tænkt dig - derefter vil jeg anbefale dig at lave noget pretotyping af din ide/produkt så du kan finde ud af om du skal gå videre med ideen eller skrotte den, det kan jo være der ikke er marked for den! 

Når du så er nået videre med ideen, kan du lave en masse forskellige skitser og derefter vælge et design ud og fortsætte med det og lave en simpel model i træ, pap, skum, papir, ler eller andet der passer, du kan også male på det - så får du dine proportioner og evt farver på plads - derefter kan du begynde at undersøge hvilket materiale der kan opfylde de belastninger og det miljø det skal operere i .

håber det giver dig en ide og lidt hjælp på vejen vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en mulighed: http://www.venturedesign.dk/

Jeg vil anbefale dig at glemme alt om en forretningsplan lige nu, hvis du da ikke har mere end en ide. Det jeg ville gøre er at lave en business model canvas. Udfyld den så godt du kan. Når du har udfyldt skal du så teste alle de ting du har skrevet. Fordi de ting du har skrevet er sådan set bare gæt. De skal valideres og muligvis ændres igen, da du kan have taget fejl. Når alle de ting der står i din business model canvas er vavlideret og dermed facts og ikke gæt, så  ved du hvordan du skaber din værdi over for kunderne. Det vil spare dig for MANGE timer og penge!

Derefter vil jeg anbefale dig at gå igang med en forretningsplan. Den er meget mere brugbar i forhold til hvordan du skal arbejde når du har et market fit med dit produkt.

Fordi at kunne gøre det bedst muligt kan det godt være at du skal have en prototype. Men meget kan man finde ud af ved bare at snakke om det. (Og spørg ikke venner eller familie! De råd man får fra dem er næsten aldrig gode). 

Held og lykke :) 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Lasse skriver kan du lave en business model canvas - det er en forretningsplan i overordnet træk og du kan finde en gratis skabelon ved at søge på business model canvas - den findes også som en app hvor man kan sætte beløb på, men den koster 299$ pr år :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)