Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import i EU med PMV (personligt ejet mindre virksomhed)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har læst rundt i forskellige importtråde her på siden, men kan ikke rigtig få klarhed over det spørgsmål jeg sidder med. Håber der er en kvik aminoer som kan hjælpe.

Er det muligt at importere varer fra Tyskland med en PMV (personligt ejet mindre virksomhed)? ... eller skal jeg registreres som enkeltmandsvirksomhed over 50.000 årligt?

På forhånd tak for hjælpen derude - og god dag.

Mvh 

Mr. chill

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er ikke noget problem Du skal lige gøre sælger opmærksom på, at du har CVR nummer uden moms - så han ikke ved fejl sender som om du var momsregistreret. Der er så ikke noget problem, du betaler tysk moms - men det er jo generelt at du gør det da du ikke har momspligt på salget heller

Uden for EU kræver det alm virksomhed og importregistrering men ikke inden for EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen John!!!

Tilmeldt 1. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg faldt lige over dette gamle indlæg, da jeg har et spørgsmål der er i forlængende med trådstarters.

Jeg håber derfor, at der er en, der får besked når der kommer et indlæg i så gammel en tråd

Jeg har ligeledes et PMW og handlede tidligere på året i Tyskland, ved købet blev jeg bedt om at oplyse cvr nr, hvilket jeg gjorde og betalte derved ikke tysk moms af købet.. 

som jeg forstår svaret af John H, er dette en fejl da jeg brude have betalt tysk moms.

mit sprøgsmål lyder så; hvad er konsekvensen?  og hvordan retter jeg op på det?

Jeg søgte svar hos skat, og fandt følgende på nettet.

"Du skal selv beregne og betale dansk moms af varer eller ydelser købt i EU, selv om din virksomhed er momsfritaget.Hvis din virksomhed ikke er momsregistreret i forvejen, skal den momsregistreres for at kunne betale momsen. I det tilfælde har du ikke fradrag for den beregnede EU-erhvervelsesmoms, da købet vedrører momsfri aktivitet. Du skal ikke betale moms, hvis du ikke er momsregistreret i forvejen og køber varer for under 80.000 kr. om året i andre EU-lande." 

Hvis mit PMW er en momsfritaget virksomhed, forstår jeg ovenstående som om jeg kan egentlig handle momsfrit i EU hvis jeg handler for under 80.000 om ået? 

Får skat i danmark besked hver gang jeg handler og oplyser mit cvr i udlandet? 

det blev en lang smøre, håber at det giver mening - ellers bed mig om at afklare.. håber der er en der kan hjælp.

PFH tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kaspermm:

"Du skal selv beregne og betale dansk moms af varer eller ydelser købt i EU, selv om din virksomhed er momsfritaget.Hvis din virksomhed ikke er momsregistreret i forvejen, skal den momsregistreres for at kunne betale momsen. I det tilfælde har du ikke fradrag for den beregnede EU-erhvervelsesmoms, da købet vedrører momsfri aktivitet. Du skal ikke betale moms, hvis du ikke er momsregistreret i forvejen og køber varer for under 80.000 kr. om året i andre EU-lande." 

Hvis mit PMW er en momsfritaget virksomhed, forstår jeg ovenstående som om jeg kan egentlig handle momsfrit i EU hvis jeg handler for under 80.000 om ået? 

nej den har intet med det at gøre. Det er hvis du er momsfritaget = lønsums virksomhed f.eks.

Du må IKKE importere med dit CVR som om det er moms nr - hvad mange i udlandet ville kunne tro. Der er er kun to udveje. Lukke øjnene og håbe der ikke bliver kontrol - eller den RETTE MÅDE specielt hvis vi taler flere hundrede kroner  - meddele leverandøren, at du ved fejl er leveret uden moms men at du ikke er momsregistreret. Det er faktisk ikke lovligt for ham, så leverandøren kan bonnes bod i Tyskland

Han skal så bare sende dig en kredit nota på beløbet og en ny faktura med moms - eller en faktura kun på den tyske salgsmoms - som du så bare betaler. Det er i høj grad i leverandøres interesse, så han ikke fanges i ikke at ha kontrolleret dit momsnummer - som han skal.

Fremover - ved alle køb, går klart at dit CVR IKKE er momsnummer.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

modtaget! tak for dit hurtige svar!  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)