Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En hjemmeside til hele Skandinavien

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle,

Jeg går med en ide i tankerne (salg af fysiske produkter), som ville kræve en hjemmeside der fungerer i Danmark, Sverige og Norge.

Det lyder umiddelbart relativt simpelt, men der er dog flere aspekter ved dette projekt som sætter tvivlen på spil. Derfor håber jeg på lidt feedback, sådan så jeg træffer den 'rigtige' beslutning og minimerer mine problemstillinger og omkostninger :)

Spørgsmål/Bekymringer:

Emne: Hjemmeside(r)

- Stikord og navne på produkter er forskellige fra sprog til sprog (er det bedre at have en hjemmeside til hvert land?)

- Hvis man opkøber .com .dk .no og .se domæner, kan man så flette dem sammen, sådan så kun en enkelt side promoveres, men også sådan at Nordmænd finder den Norske side, Svenskerne den Svenske og Danskerne den Danske?


Ser frem til mulige svar :)

- Stidan

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stidan,

du kan opsætte 3 versioner på hvert sit sprog og angive sproget med href lang i din header.

De forskellige domæner kan så peges på hver sin version.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

alt efter hvor stor siden er vil jeg enten vælge at bruge WP eller Drupal.

Begge systemer har gode muligheder for sprog, currency, moms, levering mm. Hvis du efterspørger en shop er der stor forskel på hvor mange moduler/plugins du skal bruge. Men til sprog håndtering kan jeg anbefale WPML til WP og til Drupal kan jeg anbefale Internationalization.

Begge kan opsættes til at køre på forskellige domæner, sådan at du håndtere alt 1 sted, frem for 3 steder.

Er det en shop du har gang i, så skal der selvfølgelig flere moduler/plugins til for at få det til at spille, fx til WP skal du som minimum bruge woocommerce, og til drupal, skal du bruge blandt andet Drupal commerce.

Begge systemer linker sider til hinanden, sådan at hvis man skifter sprog mens man ser på en side, skifter den til den oversatte version på det nye domæne.

Så alt i alt, nemt og hurtigt vil du kunne opsætte en sprogvenlig hjemmeside.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra KBH
Tilmeldt 3. Oct 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge to!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)