Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Told og moms på varekøb

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke din spec (og kommenterer heller ikke evt billede) men du skal bogføre de omkostninger du betaler = vare+ fragt+ told som pris i varekøbe uden for EU for at få korrekt beregnet importmoms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er vi ikke enige om at hvis:

Jeg køber en vare udenfor EU, leverandøren betaler fragt - Jeg får leveret pakken af DHL.
Skat.dk står der at jeg skal betale x antal kroner i told for denne pakke, samt *FORTOLDNING,MOMS som de vil have jeg skal angive under varekøb udenfor EU.
Jeg skal vel ikke gøre noget ved *FORTOLDNING MOMS, da jeg har købt varen uden moms, og min virksomhed er importregistreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige bedre end du skal angive det beløb du rent faktisk har betalt for vare+ fragt + told

Der kan sagtens være toldkurs og andet til forskel, men bruger du det faktiske beløb for alt i konto - varekøb verden - så bliver der ikke ballade

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, så er vi enige :)

God jul, og tak for hjælpen!

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Jeg ved nu at det er et gammelt opslag, men jeg sidder nu og prøver at bogføre i Dinero. Problemet er at min fragt og og køb af varer er udført i 2. kvartal, mens tolden betales i 3. kvartal, hvordan skal dette bogføres for at det kan komme til at se overskueligt ud. Har du et forslag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

ved ikke om jeg forstår dig ret - men hvornår du betaler (moms - told - leverandører osv) betyder ikke noget for bogføring af omkostningen. Den bogføres den dag du har omkostningen = faktura eller told dato - SÅ har du skyldige penge til leverandøreren (kreditorer udestående) eller skyldig moms (samme konto eller en egen konto til skyldig moms) hvor du flytter med debet konto Skyldig xxx til kredit bank den dag det betales. Købet 2. kvartal kommer dermed kun til at tilhøre 2. kvartal driftsmæssigt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)