Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsive Adsense-bannere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop lanceret en ny side (Sifnosguide.dk) og har for første gang forsøgt at bruge Googles responsive Adsense-bannere. Jeg har dog nogle problemer.

De virker sådan set fint nok. Når man indlæser en side hentes den ønskede størrelse alt efter skærmstørrelsen.

Problemet er, at når man roterer siden på fx. en iPhone eller iPad, så genindlæses banneret ikke i det nye format - med mindre man genindlæser siden manuelt. I såfald hentes den korrekte størrelse. Hvis bare man roterer bebeholdes den oprindelige størrelse. Det er et problem, der det så ikke passer med resten af indholdet, som jo via CSS-filen ændres for at tilpasse skærmstørrelsen ved rotation. Eksempelvis vil jeg have et banner til at gå fra 300x250 til 728x90, når man roterer sin enhed. Mit indhold tilpasses dette, men banneret forbliver det samme indtil manuel genindlæsning af siden

Så vidt jeg lige kan gennemskue hos Google burde banneret også ændres tørrelse ved rotation, men jeg kan ikke få det til at virke.

Som en løsning har jeg forsøgt at lave mine breakpoints så der ikke sker ændringer, når man roterer en enhed, men jeg så helst, at jeg kunne gøre brug af et større banner, når der er plads til det.

Er der nogen måder, hvor jeg kan gennemtvinge en banner-genindlæsning, ved rotation af en enhed? Men altså uden at indholdet på siden genindlæses. Jeg går ud fra, at der skal noget javascript til. Det skal selvfølgelig overholde Googles retningslinjer.

/Martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ikke en eneste der har erfaring med responsive adsense-banners og vil dele ud af sin erfaring?

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig...

Ifølge Google så brude annoncen automatiske refreshe ved device rotation:

Måske er størrelses forskellen ved rotationen bare ikke stor nok til at kunne forudsage et skift af annonce på din side? jeg mener... Der er jo kun en vis mængde annoncer, så hvis området til annoncen blot bliver 20px breddere, så er det ikke sikkert Google har en størrelse der lige er så meget større og derfor bare bruge den du har i forvejen...

De skriver:

  • Support for ad size changes after a screen orientation change. If your responsive page changes its layout following a device orientation change (e.g., when a tablet or phone goes from portrait to landscape), we’ll request and load a new ad of the correct dimensions to fit the new page layout.

    Note:
    • When we load a new ad following a device orientation change, we cache the original ad that was shown. If the device then returns to its previous orientation, we’ll show the original ad again rather than load another new ad.
    • Refreshing the ads for device orientation changes creates additional ad requests, which may cause a slight decrease in RPM and CTR metrics. Be assured there’s no negative impact to your overall revenue.

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Jeg har læst Google retningslijer, jeg kan bare ikke observere det samme i praksis. Der sker ikke en genindlæsning af annoncen ved rotation. Det er de halt almindelige standardformater, (med mange annoncer) jeg har brugt, så dét burde ikke være problemet.

Som skrevet har jeg løst det ved at indføre nogle breakspoints, så det ikke er aktuelt at få en ny annonce ved rotation. Dvs. at der under alle omstændigheder serveres den mindste annonce, også når enheden er i landscape-tilstand. Det ser nemlig ikke så godt ud, når man roterer sin telefon, og der så ikke længere er plads til annoncen, der er for bred i stedet for at blive genindlæst. Min løsning fungerer fint, men jeg så gerne at det kom til at virke som Google skriver.

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)