Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook share/like regler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst en masse information, om reglerne for Facebook del, og Facebook like. Men den dårlige del af dette, er næsten hver hjemmeside, der indeholder oplysninger om dette, har forskellige ting at sige. Og finde det på Facebook development, forekommer næsten umuligt for mig.

Så jeg håber, at nogen her på amino kan forklare reglerne for mig.

Min tanke er en hjemmeside, hvor du får points, fx deler et link via facebook del eller like en facebook side. Hele vejen igennem er det selve brugeren, der kan beslutte sig for at gøre det eller ej. Linkene brugeren deler, er bussiness links, ikke spam eller noget andet.

Men jeg læste et sted, at give en bruger noget for deling eller like, er forbudt. Men et andet sted læste jeg dette:

Facebook announced on August 27 that they’ve changed their Pages Terms to make it “easier for businesses of all sizes to create and administer promotions on Facebook.” They’re allowing pages to run contests and promotions on their own timelines (you cannot run contests on a personal timeline). Per Facebook, businesses can now:

- Collect entries by having users post on the page or comment/like a page post
- Collect entries by having users message the page
- Utilize likes as a voting mechanism
Link til kilde:
http://www.socialmediaexaminer.com/new-facebook-contest-and-promotion-rules/

Siden er ikke EN Facebook-side, men er en HJEMMESIDE.

Så jeg håber, at nogle af jer kan hjælpe mig.

På forhånd tak!
Mvh Jesper Kaae
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg kan sagtens forstå din forvirring - især fordi der er 3 aspekter: Promotion Guidelines, Platform Policy og markedsføringsloven.

For kort at svare på dit spørgsmål, så er det fra 5. november i år ikke længere tilladt at præmiere folk for at like noget via en like-knap uden for Facebook: 

Som Facebook skriver: "You must not incentivize people to use Social Plugins or to like a Page."

Da Like-knappen er et Social Plugin, vil processen du beskriver ikke overholde reglerne. 

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

PS. Jeg har skrevet en artikel om Facebooks Konkurrenceregler, som beskriver retningslinjerne meget godt. Den er opdateret til de nyeste retningslinjer, men har fokus på kampagner, der foregår på Facebooks platform - ikke brugen af social plugins andre steder på nettet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)