Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vægure lavet ud af tomme øl/spiritus flasker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg bor for tiden i Barcelona og da jeg forleden gik forbi en af gade-boderne, så jeg noget der var ret fedt.

Ejeren solgte ure til at hænge på væggen, som var lavet ud af gamle øl/spiritus flasker.

Mere specifikt, så var flasken blevet varmet op og gjort helt flad, hvorefter der var blevet påmonteret visere på forsiden, ovenpå etiketten og så på bagsiden sad batteriet og urværket.

Dermed kunne man købe et "budweiser"-ur, "Carlsberg" ur, "captain Morgan ur" osv.

Spørgsmål:
1. Tror i dette vil kunne sælges i dansk webshop?

2. Har i set idéen før i DK? (Jeg kunne ikke finde noget tilsvarende, efter at have lavet en google søgning)

3. Er det lovligt at bruge tomme flasker med logo/etiket på, til at lave urene af?
(Må jeg i forhold til øl/spiritusproducenterne)?


Fik desværre ikke taget et billede af produktet, men håber at i forstår idéen.

Mvh. Mads

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu kunne jeg ikke få den til at redigere mit indlæg, men jeg har fundet produktet her, så i kan se hvad jeg mener:
http://www.interiorplace.com/bollinger-champagne-real-bottle-wall-clock/

Hører meget gerne jeres meninger...
Hilsen Mads
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

det tror jeg sagtens du kunne sælge nogle af - men om det kan betale sig blot for at sælge dem alene i en webshop ser jeg ikke en forretning at bruge tid på, men som supplement i en webshop med relateret produkter, f.eks gadgets kunne jeg sagtens se dem få en plads ved siden af de andre gadgets

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gatorshop.dk

Tak for dit svar.

Jeg ved godt at det ikke er noget jeg bliver rig på alene og det er heller ikke min drivkraft. Jeg ønsker at starte det op, fordi jeg finder det spændende og godt kunne tænke mig at være iværksætter og have min egen webshop - Jeg vil stadig være studerende ved siden af. 

Jeg tænker at der er mange muligheder for udvikling, man kunne også lave andre former for sjove ure, som f.eks. LP-plader, der påsættes visere. Dermed kan man have et ur med ens favorit-øl, eller ens favorit band (LP).

Der kunne også være mulighed for at sælge hele pakker, hvor man f.eks. solgte: 1 vægur lavet ud af kundens favorit-øl, et tilhørende askebæger (laves ca. på samme måde som uret, bare uden visere og med kanter på glasset), 1 tilhørende øl-glas og 1 øl af samme mærke.

Håber at i kan se idéen og jeg modtager gerne flere kommentarer :)

Mvh. Mads

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen derude som ved om det er lovligt at bruge tomme flasker med logo/etiket på, til at lave urene af?
(Må jeg i forhold til øl/spiritusproducenterne)?

mvh. Mads

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads, jeg kan desværre ikke svare på om det er lovligt, men er det ikke nemmest at forhøre sig hos disse producenter?

Selv kunne jeg sagtens se et marked for dem, da jeg nok også selv kunne finde på at købe sådan noget (hvis prisen ikke bliver for dyr), især en god ide med at lave nogle forskellige pakker, hvor der gerne skal være mulighed for selv at sammensætte det :)

Glæder mig meget til at høre om det bliver til noget.

M.v.h. Frede

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Jo, jeg har set disse ure før.

Først/midt i 80érne stødte man af og til på disse. En af mine venners forældre havde en lavet af en de små buttede faxe fad øl flasker.

På det tidspunkt var det meget moderne på hobby plan at lave porcelæns maling og keramik.

I de ovne hvor dette blev brændt, kunne man også smelte flasker. Jeg husker også at der var rigtig mange askebægere af smeltede øl/spiritus flasker. Og jeg har set  både coca og pepsi flasker der var "trukket" lange og tynde midt på. Bare som pynt på teenage værelset.

Det kan godt være at det er tid til en renæssance med disse smeltede flasker.

P.s. kommer faktisk lige i tanke om at jeg selv har lavet en frugt skål af en lp plade.

Jeg kogte den i en stor gryde og hængte den til tørre over en ønsket form.

Den var da meget sjov.

Nå men, held og lykke med det.

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frede99 og KMOsen, i skal begge have mange tak for jeres svar.

Så snart jeg kommer hjem fra Barcelona, går jeg igang med projektet. Jeg forhører mig hos flaske-producenter, om mulighedhed for at bruge deres produkt og kontakter nogen, som kunne være interesseret i at hjælpe mig med at lave urene m.m.. 

KMOsen; ja jeg har også godt set de såkaldte LP'er skåle og har også selv flere idéer i tankerne. Planen er at starte det op i starten af det nye år, når jeg har forhørt mig hos bryggerierne og folk som kan producere mit produkt.

Hvis jeg møder modstand mht. tilladelse til at bruge de store bryggeriers flasker i min produktion, tænker jeg at det kan være en mulighed at kontakte nogle af de efterhånden mange mikrobryggerier, vedrørende brug af deres flasker. De vil sikkert være mere villige til at give mig lov og kan nok bedre se fordelen for dem også, at deres flasker kommer ud i de danske hjem.

Da flasker og etiketter på disse, er mere specielle, tænker jeg at det ikke behøver at være en ulempe i starten, at de store ikke vil være med, men stadig være gode muligheder i at man kan få et ur, lavet ud af sin favorit øl, til at hænge på væggen. 

- Det er også meningen at urene også skal laves ud af spiritus-flasker, men nu må vi se hvor mange jeg kan få med på idéen.

Tak for svarene indtil nu, jeg modtager gerne flere vise ord fra jer :)

Mvh. Mads 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)