Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen konsekvenser ved at snyde?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sidder lige nu med en følelse af at det bedre kan svare sig at være et røvhul end at forsøge at være flink - i hvert tilfælde har jeg virkelig ladet mig udnytte til den store guldmeldalje (eller mere præcist 22.692,75)...

I starten af august er der en på facebook, der efterlyser en der kan udfører forskellige opgaver for hende - og jeg inviterer hende på kaffe. Mødet går meget godt, faktisk så godt at hun får telefonnummeret til min udlejer, så hun tre dage efter kan flytte ind i et ledigt kontor vi har. Hun giver indtryk af at være nystartet og måske have sagt ja til flere opgaver end hun lige kunne gabe over, så hun blev nødt til at købe hjælp af f.eks. mit firma for at kunne få løst opgaverne. Vi jonglerer lidt med alle vores egne opgaver, men ved hjælp af aftentimer og weekendarbejde får vi også lavet en hel del af hendes opgaver. Vi giver hende en en rigtig god pris (50% rabat eller mere af normal pris) + flere af opgaverne fakturere vi ikke, bl.a. udarbejdelse af hendes eget logo og opsætning af visitkort... Hun har sin far i praktik (gennem kommunen) og har fået bevilget 20 timers undervisning, som vi også tager os af (har dog kun undervis ham i 12 timer!). 

Vi når ind i september og vi har 

  • opsat flere facebook sider til kunder + hende selv - inkl. billeder mm.
  • opsat flere google-adwords-kampagner for hendes kunder
  • løbende sendt søgeordsrapporter
  • oprettet twitter-konti  til flere kunder og hende selv
  • Opsat instagram-konti til flere kunder og hende selv
  • opsat google-places-konti til flere kunder
  • opsat fire e-mailkonti + google-kalendere
  • Lavet hjemmeside (alt det tekniske og design mm. er på plads - mangler kun billeder fra hende)
  • Lavet logo og visitkort og fået dem trykt
  • Lavet skilte til dørene
  • Undervist faderen 12 timer
Hun bliver flere gange rykket for betaling, men har forskellige undskyldninger:
  • hendes far som jeg underviser havde hun bedt sende fakturaer ud, men det havde han ikke gjort, så derfor kan hun ikke betale endnu
  • hendes farfar er død, så hun kan ikke lige overskue noget
  • Kommunen har endnu ikke betalt for kurset
Men i næste uge... Vi har jo kontor i samme hus (og privat er der kun 7 km. imellem os) og ja, så er jeg nok en smule mere large end jeg ellers ville være!
Søndag d. 14. september har hun nogle spørgsmål til hjemmesiden og jeg tilbyder at komme forbi kontor eller hjemme hos hende for at vise hende hvordan hun selv lægger billeder ind - det behøves jeg dog ikke. D. 15. da jeg kommer ud på kontoret er hendes ryddet - fuldstændig + hun har taget skilte, en netværksforlænger og en kontorstol med som ikke var hendes... Jeg ringer til hende og hun lover at hun vil komme forbi med de ting, der ikke var hendes - at det var en fejl. Min fejl er at jeg to gange laver den aftale med hende og sider og venter i flere timer på hun skal komme uden hun dukker op! Derefter sender jeg selvfølgelig også en faktura på disse ting.
Jeg sender de reglementerede rykkere og advarsel om inkasso og overdrager sagen til advokat, som kan fortælle mig at hun er registreret i RKI flere gange og med store beløb retur til 2010).
Hun gør indsigelse mod hjemmesiden, men min advokat mener ikke indsigelsen vil holde i retten (vi har en del mail korrespondance til min fordel), som vil være næste trin. De andre fakturaer kommenterer hun ikke specifikt på.
I går bliver jeg så kontaktet af min advokat, som siger at sagen står godt og umiddelbart vil hun vurdere at jeg vinder hvis jeg tager den i retten - MEN... at jeg ikke vil få noget ud af det - ud over en regning på 10.000,- til advokat - for hun betaler sikkert ikke alligevel...
Kan det virkelig være rigtigt? 
Jeg ved positivt at to af hendes kunder har betalt hende 30.000 hver (+ 3 andre også er blevet faktureret mellem 30.000 og 82.000,- af hende, men ved ikke om de har betalt) + hun har fået penge fra kommunen som refusion til den undervisning jeg gav hendes far.
Jeg er ikke den eneste der er blevet snydt - andre samarbejdspartnere har heller ikke fået deres regninger og vi hører fra nogle af kunderne som har betalt at de ikke har fået stort andet end de vi har lavet...

Hvordan kan man i et retssamfund få lov at snyde folk og slippe uden nogen konsekvenser?
 
Fra Ballerup
Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linda

Ja det er desværre rigtig sur røv når det går sådan :(

Men du har ret - du har 2 muligheder. Enten gøre det til en principsag og køre sag mod hende - og håbe på at det så kan hjælpe andre der i fremtiden ellers ville være blevet snydt af hende - eller ligge det bag dig og tage det som en lærestreg.

Jeg tror vi er rigtig mange der på et eller andet tidspunkt er blevet snydt for et større eller mindre beløb. Mig inklusiv. Jeg har reageret på forskellige måder - både kørt sag af rent princip og andre henlægger jeg som "lærepenge" og fokuserer på at komme videre.

Op med modet for du ved jo at det arbejde du har leveret er Top Dollar, så vær stolt af arbejdet, kontakt dem der har fået dit arbejde udleveret og fortæl at det rent faktisk er dig der har lavet det - så har du måske fået et par nye kunder??

Hilsen Morten

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel/Morten

Allerførst tusind tak for et hurtigt svar :-)

Må jeg det? Altså tage kontakt til de af hendes kunder, som jeg har lavet arbejde for? Jeg har faktisk overvejet det flere gange - bl.a. fordi jeg ved at hun har deres kortinformationer, så vi kunne sætte google adwords op for dem...

I forhold til det du skriver med "håbe på at det så kan hjælpe andre der i fremtiden ellers ville være blevet snydt af hende" - hvordan ville en evt. retsag kunne gøre det? Min advokat mente ikke at det ville have nogen effekt ud over at eg kunne få en tilfredstillelse ved at stå med en vundet sag (men en endnu tommere pengepung). Hun sagde ikke direkte at de andre der havde udestående med hende havde slæbt hende i retten, men det lød lidt sådan (+ det var væsentlig højere beløb end mit)...

Hvad skal der egentlig til for at man ikke længere må have et CVR-nummer


God weekend :-) 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal med din advokat. For mig at se læner denne sag sig mod mandatsvig og tyveri.

En trussel om en politisag kan måske få hende til at tilbagelevere de "lånte" ting samt betale det hun skylder.

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg foresten selv kører sagen (og hvis - er der så en vejledning et sted) - jeg tænker bare at 10.000,- er mange ekstra penge. Jeg ved godt at der er et gebyr på ca. 750,- - men er der egentlig krav om at det er en advokat, der tager sagen i retten? 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du de nødvendige forudsætninger?

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et spørgsmål, der er ganske svært at svare på, når jeg ikke ved hvilke forudsætninger, der kræves.
Jeg sælger hjemmesider - og det er langt fra alle der kan lave det samme - dog vil jeg mene at langt de fleste godt selv kan oprette en basis WordPress-side hvis de følger en manual;-)

Hvis det drejer sig om at gå i retten, fremlægge dokumentation i form af e-mail mm., så ja, men er der krav om at jeg skal være advokat, så nej...

Vedr. mandatsvig, så tror jeg det er lige i overkanten her - har dog overvejet en politianmeldelse på de ting hun tog med, men egentlig er de jo bare småting i forhold til hvad hun skylder...  

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Forenklet inkasso er så vidt jeg er bekendt bedst egnet til de sager hvor skyldner også er enig i skyldsforholdet.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Visue Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kirsten - det gør jeg :-)
Tænker retten kan svare på om det gøre nogen forskel at min advokat har registreret hende i RKI - og så skal jeg lige have overblik over præcis hvilke af fakturaerne de har gjort noget ved (de er kommet løbende, så ikke alle er nået til RKI endnu).
Spændende om jeg kan samle alle fakturaerne i én sag eller om jeg skal oprette 6 sager (én for hver faktura)? 

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)