Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsmiljø ved hjemmearbejdspladser

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 22. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne ansætte en bogholder/administrator nogle timer om ugen.

Yderligere vil jeg gerne ansætte en salgsassistent nogle timer hver uge. 

Det bliver formentlig en efterlønner eller lignende. 

Han/hun skal arbejde derhjemme... Der er ikke plads hos mig.

Er der noget lovgivning, som gælder, for hjemmearbejdspladser? 

Er der noget i arbejdsmiljø-loven, som gælder? 

Jeg gætter på, at noget af arbejdsmiljøloven gælder, men selvfølgelig kan alt jo ikke gælde... 

Kan I hjælpe ???

Har I et godt link til "arbejdsmiljø for begyndere"... altså krav for små iværksættere..

Hilsen

Carsten

carjuth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Der er desværre ikke specielle arbejdsmiljøregler light for små iværksættere - du slipper for en arbejdsmiljøorganisation, men det er stadig dit ansvar, at arbejdet udføres sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarligt. Også på distancearbejdspladser - altså hjemmearbejdspladser. Hvis der udføres arbejde i hjemmet regelmæssigt (mindst 1 gang ugentligt) gælder de samme regler som for kontorarbejdspladsen og hvis dine medarbejdere skal arbejde med computere i 2 timer eller mere på en dag, er der en skærmbekendtgørelse, du skal sætte dig ind i. Den fastsætter regler for tilrettelæggelsen af arbejdet og stiller krav til indretning af arbejdspladsen - ligesom den fastlægger regler for, at dine medarbejdere har ret til øjenundersøgelser og eventuelt til skærmbriller.

Arbejdstilsynet har en hot-line, man kan ringe til. Den er bemandet med tilsynsførende - altså medarbejdere, der ved hvad de har med at gøre. De vil helt sikkert kunne vejlede dig. Ellers kan du starte her: http://www.arbejdsmiljoweb.dk/ledelse/hjemmearbejdsplads/hjemmearbejdspladsen/arbejdsmiljoe_i_hjemmet

God fornøjelse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)