Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til salg af et registreret varemærke.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Er der nogen som kan svare på om man må importere produkter fra fabrikker i østen, som f.eks. Disney-produkter eller Tintin-produkter, og sælge dem i DK uden aftale med rettighedshaver af netop Disney og Tintin? I princippet ved jeg jo ikke om fabrikken overhovedet må producere disse produkter. For at være helt specifik så handler det om billeder på metalskilte af original-covers fra filmtitler og wallstickers af tegneseriefigurer.

Jeg er i tvivl om man må indgå aftale med fabrikken om salg i Danmark eller om det skal være igennem selskabet som har rettighederne til produktionen?

Jeg tænker det er en stor risiko for fabrikkerne, hvis de ikke må, da det er en stor produktion, men jeg ved heller ikke om patentrettighederne, fra rettighedshaverne, gælder globalt, så det også dækker østen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim N:

Er der nogen som kan svare på om man må importere produkter fra fabrikker i østen, som f.eks. Disney-produkter eller Tintin-produkter, og sælge dem i DK uden aftale med rettighedshaver af netop Disney og Tintin? I princippet ved jeg jo ikke om fabrikken overhovedet må producere disse produkter. For at være helt specifik så handler det om billeder på metalskilte af original-covers fra filmtitler og wallstickers af tegneseriefigurer.

Jeg er i tvivl om man må indgå aftale med fabrikken om salg i Danmark eller om det skal være igennem selskabet som har rettighederne til produktionen?

Jeg tænker det er en stor risiko for fabrikkerne, hvis de ikke må, da det er en stor produktion, men jeg ved heller ikke om patentrettighederne, fra rettighedshaverne, gælder globalt, så det også dækker østen.

Altså du bestemmer helt selv, hvad du vil importere, men du får med sikkerhed problemer, når varerne når tolden, eller når de begynder at blive solgt. Og så hænger du altså på den, da varerne vil blive betragtet som kopier, uanset om fabrikken har produktionsrettighederne eller ej. For fabrikken har ingen rettigheder til at sælge varerne til EU!

Så mit bedste råd er, at finder de produkter i EU, der er mange steder, hvor du kan finde dem, da de er solgt ud på en del licenser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt...

Disney produkter kan du forresten købe i DK... Der er en af licenshaverne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)