Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnere med kompetencer inden for frontend og backend udvikling søges - kapital haves

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Allesammen

Så blev det min tur til at kaste en bold op i luften herinde, i håb om at den bliver grebet af nogle kompetente personer.

 

For at undgå at afsløre branchen og tjenesten 100 % vælger jeg i stedet at beskrive projektet ved hjælp af en kort analogi.

”Vi tager udgangspunkt i online aviser. Der findes adskillige udbydere af onlineaviser, nogen er meget politiske og seriøse, mens andre snarere kan kategoriseres som sladderblade. Derfor har den almindelige forbruger gerne mere end 1 abonnement.

Som den daglige avislæser man nu er, har man selvfølgelig abonnement på måske 2-3 forskellige aviser. Det betyder også at man skal arbejde sig igennem 3 aviser dagligt, hvor det måske kun 10 % af hver avis, som er interessant at læse.

Med andre ord sidder man og skimter 100 % af aviserne igennem for at kunne læse de 10 % - dumt!

Det ville være meget smartere at benytte en tjeneste, hvor man søgte på de artikler man ville læse, for så at blive præsenteret for dem.

 (okay!, her kommer avis analogien lidt til kort, da man som regel ikke ved lige præcis hvad man ønsker at læse i en avis – men den tjeneste jeg går og tænker på, der ved brugeren 100 % hvad de søger efter. Så vi leger lige, at når man køber en avis, så ved man 100 % hvad overskriften på artiklen hedderJ)

 Skal vi ikke kalde den tjeneste jeg gerne vil lave for SuperAvisen.

SuperAvisen har en database med alle tilgængelige artikler fra ALLE aviser. Det vil sige, at når du søger på en artikeloverskrift, så indeholder søgeresultaterne en oversigt over alle de steder artiklen er tilgængelig. Af oversigten fremgår det ligeledes om der kræves abonnement på avisen eller om artiklen er frit tilgængelig at læse.

 

Så vi er altså gået fra at skulle læse 3 hele aviser igennem til kun at læse de 10% vi interesserede os for oprindeligt.”

 

Det jeg påtænker har selvfølgelig intet med aviser at gøre, men er tværtimod et ganske nyt og umodent marked i Danmark, som allerede har en ganske stor mængde af brugere, og som fortsat vokser.

Der findes udenlandske tjenester som pt. kan det samme, men de kan af gode grunde ikke operere i Danmark, og der er derfor ingen tjeneste i DK, som tilbyder den her ydelse - Endnu!.

Jeg har ingen kompetencer inden for kodning, men jeg er bekendt med nogle sprog, og jeg kan også godt gennemskue, hvordan tjenesten teknisk kan bygges op. Prøv at se her, hvilke sprog/services jeg forestiller mig en partner skal kunne arbejde med

-          PHP

-          MySQL

-          JavaScript

-          AJAX

-          HTML

-          CSS

Hvis jeg skal beskrive den tekniske del, kogt helt ind til benet, så skal der kodes en række robotter, som kan scrape 6 forskellige hjemmesider for data. Dataene opbevares i en MySQL database (el. lign.), hvorfra brugerne via hjemmesiden, skal kunne søge på dataene og blive præsenteret for en oversigt med, hvilke af de 6 sider, som giver adgang til dataene.

Jeg har flere features i tankerne, og som også skal bruges til at få folk til at betale for tjenesten.

 

Hvem er jeg og hvad kan jeg bidrage med?

Jeg hedder Simon Jakobsen og jeg er 26 år. Jeg arbejder det meste af min tid i et firma der hedder Føltved. Det har intet med web eller webudvikling at gøre, men vi sælger noget så anti-IT som jordbær, ærter og kartofler, hvilket vi er pisse gode til!

Jeg elsker mit job, fordi det er så hamrende alsidigt. Jeg står både for hjemmesider, markedsføring, ansættelse og oplæring af salgsmedarbejdere, grafisk layout til produkter (absolut ikke ekspert), salg, logistik, strategi og produktionsplanlægning. Vi beskæftiger i sæsonen om sommeren ca. 65 sæsonarbejdere, 45 unge sælgere til vores egne boder og 7 chauffører til fragte vores varer rundt i Nordjylland.

Mit job er meget sæsonbetonet, hvilket betyder at forår og sommer er hektiske, mens der i om efteråret og vinteren er relativ god tid i kalenderen.

Jeg har dog gennem de senere år udviklet en nysgerrighed og fascination for IT og webudvikling efter vi for et par år siden forsøgte os med en webside der skulle sælge kød til private.

Lad det være sagt med det samme, det blev nogle dyre lærepenge, men for hulen det var sjovt, og lærerigt Smile

Sidenhen er det blevet til et par hjemmesider i Wordpress og vel nok en af Danmarks simpleste webshops med salg af tank toppe til mænd – Tanktop.dk

Jeg er udmærket klar over at i et projekt som det jeg forestiller mig, der vil det være ekstremt begrænset hvad jeg kan byde ind med rent teknisk. Umiddelbart vil det være mere luftige begreber så som:

-          Sørge for at rammerne er på plads

-          Alt det administrative

-          Samarbejdspartnere

-          Ide & konceptudvikling

Jeg stiller dog indledningsvist 25.000 kroner til rådighed til udvikling og launch af siden, og med lovning på yderligere 25.000 såfremt projektet indfrier de målsætninger som vi i fællesskab skal opstille, inden vi går i gang.

 

Den perfekte partner?

Umiddelbart forestiller jeg mig 2 partnere, hvor den ene har godt styr på Backend udvikling, mens den anden er god til Frontend udvikling.

-          Du bor i umiddelbar nærhed af Aalborg, da jeg regner med at leje et kontorlokale til os i Aalborg.

-          Du er enten studerende, eller arbejder heltid/halvtid og er villig til at kaste minimum 10 timer i projektet om ugen.

-          Du er indstillet på ingen løn eller ”studenterløn” for deltagelsen i projektet – Ejerskabsfordeling aftales selvfølgelig, men du skal selv have fingrene på kogepladen, og ærligt talt vil jeg hellere bruge ressourcerne på at udvikle hjemmesiden, få den søgeoptimeret og markedsført rigtigt godt, inden der udbetales løn.  Til gengæld er jeg også villig til, at når/hvis der kommer et proof of concept at stille mig selv bagerst i køen, og aflønne partnere først.

-          Du er pålidelig, går ikke med i en masse projekter uden at fuldføre, og du skriver god solid og dokumenteret kode, i de sprog du arbejder med.

-          Har eventuelt leget lidt med on-page søgemaskiner

-          Du kan fremvise referencer.

 

Hvordan skal der tjenes penge på det?

Godt spørgsmål Smile

Jeg forestiller mig, at de funktioner jeg har fortalt om her i denne beskrivelse, skal udgøre en limited edition af hele tjenesten, og at vi ved hjælp af yderligere features kan konvertere nogle af brugerne til henholdsvis brugere med profiler og yderligere nogle til betalende profiler.

Jeg har et par features i tankerne – men håber at kunne komme på flere i samarbejde med nogle partnere.

Derudover skal der tjenes penge på reklamer og affiliate. Trafikpotentialet er rigtigt stort, som i RIGTIGT stort.

 

Her er hvorfor du skal med på holdet

-          Projektet bliver den første af sin art i Danmark

-          Målet er at blive en af de mest kendte og besøgte sider i DK

-          Der er startkapital og mulighed for yderligere kapital til rådighed

-          Næsten frie rammer til udfolde sig, dygtiggøre sig og prøve ting af

-          Ligeværdigt samarbejde, hvor hensigten er, at vi skal have det sjovt samtidig med, at der udvikles professionelt på produktet og konceptet.

Jeg håber at have vakt din interesse, og at du som den dygtige udvikler du er, har mod på at springe ud fra klippen og lade dig gribe af ”SuperAvisen”

 

Fyr gerne løs i tråden, på PM, på mail info@tanktop.dk

de bedste hilsner

Simon 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du sikret dig rettighederne til at bruge/gengive det indhold du scraber fra de forskellige websites?

Og hvad er dit budget ca :}

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin T

Nej, de websites som indholdet ligger på anvender selv indhold, som bliver stillet til rådighed af dem der producerer produkterne.

Men jeg har været ved at nær studere betingelserne for de websites der skal scrabes, og som udgangspunkt modsætter de sig anvendelsen af robotter til screen-scraping. MEN, den samme vending står også i deres udenlandske betingelser, og der er der op til flere tjenester, som har fået tilladelse til det.Den ene af websiderne har desuden et offentlig API.

Men jeg skal da blankt indrømme, at jeg egentlig mest havde undersøgt den her problemstilling, ved at undersøge om scraping generelt er ulovligt, og der kom jeg frem til, at det var lidt et gråzone område. 

Budgettet er indledningsvis 25.000 til at udvikle siden og have en version der kan offentliggøres. Derefter er jeg klar til at skyde mellem 25.000 og 50.000 yderligere i projektet.

Jeg sidder faktisk lidt og fortryder at jeg fik smidt en ansøgning om partnere op, uden at have 110% styr på, om der kan være nogle rettighedsproblemer.

Jeg vil gå igang med det samme, med at tage kontakt til, og snakke med dem der driver siderne, om der kan laves en rettighedsaftale.

Er der eventuelt en herinde som har et dybere juridisk indblik i problematikkerne omkring screen scraping.

Tak for indsparket Martin

 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Spændende projekt, jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med det i fremtiden.

I en tid hvor Amino bugner af folk der søger partnere til diverse projekter, så står dit indlæg virkelig frem og burde være en "guide" til hvordan man præsenterer sig selv og projektet bedst muligt for mulige partnere.

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de rosende ord Martin

Jeg er enig at der er for mange:

jeg-har-den-bedste-ide-i-verden,-den-er-hemmelig,-men-du-skal-lige-investere-alt-din-tid-alligevel.-Slut-Punktum-ansøgninger

Faktisk vil jeg tage chancen, og åbne 100 % op for min ide. 

Ved at klikke på linket herunder, bliver du ledt hen til et online preview af tjenesten. Det bliver løbende opdateret, og hvis du har ideer til projektet, så modtages de med kyshånd

KLIK HER FOR AT SE PROJEKTET (nogen elementer kan der klikkes på, og er linket sammen, og flere kommer til løbende, efterhånden som jeg får arbejdet på projektet)

Som nævnt af Martin T i den første kommentar, så afhænger rmeget selvfølgelig af om streamingtjenesterne vil lege med, og være med til at skabe et værktøj der kan blive anvendt af rigtigt mange private.

/Simon

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lige en status på projektet so far:

- Der er taget kontakt til Viaplay omkring tilladelse til API adgang eller scraping af Viaplay

- Viaplay har indtil videre kaldt ideen for spændende og interessant, samt spurgt yderligere ind til projektet

- Yderligere info givet

- Afventer pt. svar på om det er noget de kunne være interesseret i at støtte op om.

/Simon

ps. projektet går ud på at bygge en streaming søgemaskine, hvor man kan søge i alt indholdet på tværs af streamingtjenesterne. link til mockup https://moqups.com/simonjakobsen88/EAdctaze/p:a94cbb3e8

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)