Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Izettle i Dinero

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå så faldt beslutningen om at bruge Dinero til bogføringen.

Men nu har jeg så en masse Izettle betalingener, nogen gode ideer hvordan de skal bogføres, hvordan skal gebyret bogføres?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Izettle er jo bare betalingerne - der skulle da meget gerne ligge enten en kassebon eller en form for faktura bag dem - ellers mangler der noget. Det skal bogføres som omsætning (varer eller ydelser er det vel) og gebyrer bogføres på konto for gebyrer uden moms

Izettle er kun betalingen - har ikke direkte med faktura/bon at gøre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Hvis du har data på en fil (eller kan få det), vil jeg da gerne hjælpe dig med at opdatere Dinero med beløbene. Måske kan vi endda få modkonto og moms mv. med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Hej. Hvis du har data på en fil (eller kan få det), vil jeg da gerne hjælpe dig med at opdatere Dinero med beløbene. Måske kan vi endda få modkonto og moms mv. med.
vil du ikke mene, at ud over at kunne trække betalingerne fra en bankkonto tilknyttet ind i Dinero, så skal trådstarter gerne ha bilag af en eller anden art på salgene - enten via autoriseret kassebon - eller ved faktura  normal eller forenkelt - til de enkelte købere - og hvis ikke det findes, så er det ikke nok bare at kunne bogføre, at der er kommet en række betalinger ind, uden man kan se hvordan og fra hvad og jo også uden at man kan se om der er faktureret med moms eller ikke osv?

Jeg er med på, at man kan trække bankkonto ind - men det er som bilag for betaling af - netop en række transaktioner som så skal kunne ligge som samlebilag eller andet og være bogført korrekt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
...så skal trådstarter gerne ha bilag
 

Jo da, bestemt! Jeg talte kun om selve bogføringen. Hvis det hele f.eks. gælder "salg af varer med moms", kan et program tilføje denne konto til data-filen
sammen med momskoden. Dette ville være langt nemmere end at skulle bogføre alle bilag manuelt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Hvis det hele f.eks. gælder "salg af varer med moms", kan et program tilføje denne konto til data-filen
sammen med momskoden. Dette ville være langt nemmere end at skulle bogføre alle bilag manuelt.
helt enig - bare man så har bilag der viser alle disse salg - ud over bankkonto udtog - men enten fakturaer eller godkendt kasseapparat i en del fald - og når du så trækker betalingerne ind fra bankkonto eller anden konto, så skal der kunne ligge en liste, der viser hvad det var for salg - f.eks. til hvem og at det faktisk var med moms - da man jo ikke bare kan regne ud (bevise) at alt fra banken er det - uden at der ligger en helt tilsvarende bilagsliste over hvilke salg der hører betalingsliste.

Her er besværet jo ofte - at hvis det er ialt 50 transaktioner man hiver ind fra banken, så skal man jo gerne kunne knytte dem sammen med præcis de tilhørende 50 salg/ydelser - til en evt skattekontrol

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Her er besværet jo ofte
Det besvær er der jo under alle omstændigheder. Import af data under de rigtige omstændigheder vil efter min mening, hvis vi er oppe i et vist antal, hvor 50 stk. bestemt ligger, være langt nemmere - og endda sikrere - end manuelt at indtaste det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

slet ikke uenig -fornemmer bare at trådstater som jo ikke lige er aktiv - måske IKKE har en fakturering eller autoriseret kasseapparat men KUN har betalinger i banken og så kan man importere herfra til forevigt uden at leve op til regnskabsloven. Jeg siger ikke det er dumt at importere bank - men som loven er, kan det jo ikke udgøre hele bogføringen hvis der mangler selve bogføringen af salget men - normalt - kundens navn osv - og det fremgår jo ikke af bank

Til betalingens check af - er import da givet hurtigt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvis der mangler selve bogføringen af salget men - normalt - kundens navn osv

Kap.4, Pgf. 7, stk. 2: "Registreringerne skal henvise til de tilhørende bilag..". Altså, den enkelte post skal blot kunne identificeres, hvilket bilagsnummer

kan klare. Så vil det være nok, hvis der f.eks. stod "Faktura 20112",  givet fakturaen findes som bilag, der kan henvises til. Jeg opfatter udelukkende

tekstfeltet som værende oplysende. Der kan i princippet stå hvad-som-helst (selvom de ikke er hensigtsmæssigt), når blot bilag og bilagsnummerhenvisning opfylder kravene.

Undertegnede har som bekendt et program (I.B), som kan sætte importfilen op, så den passer til import i regnskabsprogrammer, også Dinero, - men ellers kan man

også selv gøre det. Det er klart, at hvis man ønsker andre tekster, end de, som findes på bankfilen, skal man manuelt indtaste dem på den ene eller anden måde

- men det kunne man også mosle på plads i f.eks. Excel inden import.

Med en størrelsesorden på 50 stk, vil jeg stadig påstå, at import med udgangspunkt bankfilen i dette (og mange andre tilfælde) er nemmere end at indtaste alle

bilag helt forfra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Kap.4, Pgf. 7, stk. 2: "Registreringerne skal henvise til de tilhørende bilag..". Altså, den enkelte post skal blot kunne identificeres, hvilket bilagsnummer kan klare. Så vil det være nok, hvis der f.eks. stod "Faktura 20112",  givet fakturaen findes som bilag, der kan henvises til

det er jeg totalt enig i - mit spørgsmål går kun på, om der findes en faktura 20112 overhovedet eller om trådstarter bare har taget betaling med izettle uden at har en faktura / kassebon - og om han så kan identificere izettle bilag - 1 eller 50 eller hvad som helst - til en bestemt mængde fakturaer - 

Kan han det -er resten ren teknik og autobogføring via bankkonto bestemt godt - men ikke uden der er nogle fakturaer/bilag allerede - og er der det? Ce le question pour moi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)