Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan betale sig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg er igang med at prøve at starte et tøj/træningsmærke og i den forbindelse har jeg været nette rundt for at finde leverandører. Planen er at det skal være mit helt eget brand og skal primært være t-shirts, crewnecks, hoodies og snapbacks. 

Kan det betale sig at bestille fra udlandet? Kina evt.? Har også hørt Tyrkiet.

Hvad er jeres erfaringer?

Evt nogle fra Danmark som kan levere eller har kontakterne?

Hilsen Allan 

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tilbyder udvikling af dine tekstil designs prisbilligt i Polen, fra dine tegninger og til mønstre, prototyper og samples. Du behøver ikke at kende noget som helst til branchen, for vi giver gratis rådgivning til nystartere.

Og hvis du blive tilfreds, kan vi fortsætte med serieproduktion på en Polsk systue.

Du har den sikkerhed at det polske retssystem samarbejder tæt med den dansker under EU, så både dine copyrights og din kontrakt med os blive beskyttet ligesom du har produceret i Danmark, men meget billigere. Forsendelser/transport er ikke så dyrt, det er "flexible" at producere så tæt på Danmark (det kan bestemme succes eller nederlag), og "made in Poland" (forstået som "Made in EU") sælger dine produkter langt bedre sammenlignet med "made in Asia", og langt billigere end „made in Danmark”.

Vi kan også forsøge at finde stoffer og tilbehør som du bruger i kollektionen hos de polske producenter/leverandører langt billigere end i Danmark. Det samme med logo labels og vedligeholdelses labels som kan være indvævet i jaquardbånd eller trykte i satinbånd..

Jeg er en udlandsdansker og forretningskonsulent med 25 års erfaring og jeg bor i et område med flere professionelle systuer, og professionelle folks i branchen. Min kone er en dygtig skrædder og det er hende som organisere og passer på produktionen i den højeste kvalitet af udenlandske ordrer. Du kan kontakte mig på leszek@filmfactory.pl

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Allan,

Jeg sidder med agenturet på Urban Classics, som mange brands bruger til deres eget tøjmærke, fremfor at sy fra bunden som kan medføre mange problemer og fejl. Vi kan levere med både tryk og skiftet nakkemærke. Tjek vores katalog her (de priser du ser er vejl ud priser.)

http://cfw14.urban-classics.net/

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra min sidste korresponence med en dansk nystarter designer, hendes spørgsmål og mine forretningskonsulent svar:

1.  Jeg har også tænkt om det ville være mere fordelagtigt, at starte ud med at opkøbe allerede eksisterende styles der minder om den stil jeg ønsker, at forhandle?

Du skal svare dig selv, om du vil lave din egen kollektion med dine egne designs som konkurrenterne på verdensmarkedet ikke har (Internet er global), eller om du vil forhandle andres produkter som mellemmand? 

2.  Jeg har set at der er flere fabrikker som tilbyder mindre partier, hvor man kan sætte sit label på. Har du erfaring med det?

Hvad er meningen med det? Du få de samme produkter som de andre nye mærker ... bare med sit eget mærke? Hvordan vil du konkurere med de andre som gjorde det samme som du vil? 

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo an på hvor stor en produktion du vil starte op. vil du bare have 100 eksemplarer så tror jeg ikke det kan betale sig at skulle hente fra udlandet. Men kommer du op i en stor ordre af flere tusinde, så find dig en leverandør på alibaba fra kina.

Tilmeldt 17. Apr 14
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Byggemanden:

Det kommer jo an på hvor stor en produktion du vil starte op. vil du bare have 100 eksemplarer så tror jeg ikke det kan betale sig at skulle hente fra udlandet. Men kommer du op i en stor ordre af flere tusinde, så find dig en leverandør på alibaba fra kina.

Hos os i Polen man kan bestille fra 100 tøjstykker per design hvis man bestiller flere designs af sin kollektion. Men først en nystartet designer skal have udviklet sine designs fra sine skitser/tegninger af en erfaren syteknolog med mønstre og prototyper, og det er det som bestemmer hvor meget skal det koste per styk på en systue, hvordan kan designet best konstrueres for at den blive mest funktionelt og visuelt interessant,  d.v.s. succes eller nederlag. Vi gerne hjælper at udvikle nye designs, og derefter at sætte disse i produktion prisbilligt i Polen, og vi garantere den rigtige kvalitet. Rådgivning er gratis for nystartere. Kontakt: leszek@filmfactory.pl

 

Hvis du vil producere dine sutsko i Asien, eller i Europa uden om EU, så du må være klar over at nogle af dine designs kan multipliceres uden din viden og sælges bag din ryg verden over under en andens mærke, og du kunne slet ikke gøre noget ved det. Copyrights loven er der slet ikke respekteret. Hvis det er lige meget for dig, og du vil bare have det billigt, så "go ahead". Der kræves dog rigtigt store minimums mængder per ordre, du venter på udførelse af din ordre i måneder (især som en ny kunde), og du skal betale forud før levering, før du kan checke kvaliteten, transport omkostninger er betydeligt høje, og du skal betale told i Danmark. Polen er i EU, dvs. du behøver ikke at betale told skatter i Danmark, og transport omkostninger er meget billigere.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)