Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man e-bøger over nettet?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 28. Jun 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

(Undskyld på forhånd, hvis noget har spurgt om dette før. Smile

Jeg vil gerne have en hjemmeside, hvor folk kan betale med deres Dankort,

hvorefter de omgående kan downloade en e-bog i pdf-format.

De webshops, jeg har kigget på, har en masse med lagerstyring osv.

som jeg ikke er interesseret i, da jeg jo ikke har fysiske varer.

Kan nogen give mig et godt råd til, hvad jeg kan/bør bruge af shopudbyder/betalingsservice etc?

de venligste hilsener

Per Rathje

Tilmeldt 28. Jun 06
Skrevet kl. 14:45

Og undskyld igen: Det skal selvfølgelig være "hvis nogen har spurgt om dette før..." Sad

Jeg regner ikke Aminos brugere for intetkøn Smile 

Beklager fejlen.

hilsen

Per Rathje

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09

Hej Per

DanDomain har et webshop system hvor en af tilvalgsmodulerne kan håndtere salgs af filer.

Hvis du har yderligere spørgsmål til webshopløsningen så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 18:04

Jeg tror slet ikke, du har brug for en webshop til den løsning. Med mindre selvfølgelig du regner med, at dine besøgende køber flere e-bøger ad gangen. Jeg vil i stedet foreslå dette flow

* Brugeren klikker på den e-bog, han gerne vil læse om
    * Brugeren får en præsentation af bogen og klikker på "køb bog"
    * Brugeren betaler for bogen
    * Brugeren får et link, hvor han kan downloade bogen eller endnu nemmere - får bogen emailet
    * That's it....

I stedet for dankort ville jeg også overveje paypal eller ewire. Det er selvfølgelig afhængigt af, hvor mange bøger, du regner med at sælge og hvor meget du har tænkt dig at ta' for dem. Men det kan gøre det billigere for dig at starte op.

Held og lykke med det

Molvins 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:26

Der findes også softwarepakker hvor man kan udgive e-bøger i et mere brugervenligt format end pdf. Det er endda muligt at gøre det interaktivt med søgefunktioner, "spring til side XXX", indsætte flashbannere, små film og lydklip, oma. Og så er der et indbygget betalingsmodul, ligesom det også er muligt at beskytte bogen med password eller lave en "preview" funktion - eller en funktion så bogen automatisk destrueres efter en specifik tidsramme.

Dvs. en alt-i-én fuktion :)¨

Hilsen Morten

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:31

WideEyes - Virtual Tours:
Der findes også softwarepakker hvor man kan udgive e-bøger i et mere brugervenligt format end pdf. Det er endda muligt at gøre det interaktivt med søgefunktioner, "spring til side XXX", indsætte flashbannere, små film og lydklip, oma. Og så er der et indbygget betalingsmodul, ligesom det også er muligt at beskytte bogen med password eller lave en "preview" funktion - eller en funktion så bogen automatisk destrueres efter en specifik tidsramme.

Hvis du vælger sådan en løsning, så sørg for at det er muligt at dine kunder kan printe den ud, både hele bogen og et bestemt afsnit. Jeg tror det er de færreste der formår at læse en helt ebog via skærmen. Især fordi man helst vil ligge i sofaen mens man læser og komme lidt væk fra skærmen.

Jeg er derudover enig at det slet ikke kan betale sig at købe en løsning som f.eks. dandomain, du betaler simpelthen for alt for mange funktioner du ikke har brug for når du bare vil sælge e-bøger.

Tilmeldt 28. Jun 06
Skrevet kl. 20:11

Til Molvins:

Tak for dit svar. Det er netop sådan noget, jeg havde tænkt mig.

Det, jeg er ude efter, er, at det skal gå automatisk,

så køberen kan betale og umiddelbart efter downloade bogen,

også kl. 4 om natten. Altså en helt "selvkørende" butik med e-bøger.

Hvordan gør man det? Kan man virkelig gøre det uden en webshop?

mange hilsener

Per

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 20:19

Ja selvfølgelig skal han ha' sin bog kl. 4 om natten. Ja - du behøver overhovedet ingen webshop, jeg vil mene, at det ville være at skyde grå-spurve med kanoner.

Tror du skal gøre dig nogle grundige overvejelser mht betaling og så ellers kaste dig ud i det.

Jeg skal gerne vejlede dig om hvordan det skal gøres. Tror også, du kan få det gjort for et par tusinde, hvis du vil købe dig ud af det (nok lidt for stor en mundfuld at kaste sig over, hvis du ingen kode-erfaring har). Bemærk et par tusinde er for betalings-delen. Selve design af hjemmeside m.m. er en helt anden sag - der hænger pris og kvalitet tit tæt sammen. Inden du får designet din hjemmeside, så kig lidt her på Amino, hvad der skrives om SEO. Det kan godt betale sig at læse en tråd eller 100, inden man strikker sin side sammen.

Molvins 

Tilmeldt 28. Jun 06
Skrevet kl. 14:50

Kære Molvins

Det lyder spændende Smile

Lidt har jeg kodet, så måske kan jeg slæbe det igennem med gode venners hjælp,

eftersom jeg starter på "a shoestring"-budget.

Når du skriver, du gerne vil vejlede mig, mener du så betalte tjenester?

Det er selvfølgelig fuldstændig rimeligt, men ikke relevant for mig lige nu.

Har du evt. et link til et netsted eller en bog, hvor man kan læse sig til det, hører jeg også gerne om det.

Mener du, du vil forklare det gratis, kan du jo vurdere, hvorvidt dit svar har relevans på Amino, eller du skal skrive til mig personligt.

Under alle omstændigheder tak for dine gode og klare svar!

mange hilsener

Per

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 15:26

Per:

Når du skriver, du gerne vil vejlede mig, mener du så betalte tjenester?

Nej, det ska' du sgu' ikke gi' noget for.

Det er faktisk forholdsvis simpelt. Hvis du følger det flow, jeg beskrev tidligere, så kan du vel selv kode dig frem til at køberen klikker på  "køb bogen". Her skal han så dirigeres over på en betalingsside. Du kan enten bruge dankort og ska' så ha' fingre i et betalingsgateway eller du kan bruge paypal eller ewire (eller noget helt fjerde). Selve betalingen er faktisk også ret simpel, men hvis man ikke har prøvet det før, kan det jo godt virke lidt uoverskueligt. Hvis du støder ind i problemer, så prøv at skrive dem her på Amino, men også på Eksperten, hvor man altid får hurtige og gode svar.

Når brugeren har betalt, bliver han ført over på en side, hvor du enten:

• Giver brugeren mulighed for at downloade bogen eller
  • Sender ham en email med pdf-dokumentet

Har hverken links eller bøger, jeg kan henvise til (om det specifikke emne). En god bog om PHP og MySQL, så er du langt, men inden du får lært alt dét, der skal til for at kunne lave denne løsning, går der halv-lang tid. Jeg vil nok henvise til Thorborgs vise ord om at betale sig fra de ting, man ikke er god til. Du kan komme langt for få tusinde kroner, hvis du selv kan lave det mest basale. Og mener du ikke, at du kan tjene dem hjem igen, så skal du jo nok spørge dig selv, om du har fat i den rigtige forretnings-idé Wink

Der er mange teknologier, du kan løse opgaven med, men spø'r du mig, vil jeg anbefale PHP og MySQL (det er primært en smagssag, så du kan sagtens bruge noget andet. Men PHP og MySQL går godt i spænd med dit skrabede budget)

Molvins 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)