Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må firmaet købe cigaretter til medarbejderen? Og hvad med bogføring?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi sidder i et firma registreret som I/S, og vi har nogle medarbejdere som ryger, heriblandt den ene ejer.

Må firmaet købe cigaretter til disse medarbejdere og under hvilke forudsætninger?

Og hvis firmaet må, hvilken kategori i Debitoor skal det bogføres som?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Christian:
Må firmaet købe cigaretter til disse medarbejdere og under hvilke forudsætninger?

Ja.... Men der er ikke fradrag for udgiften.......

Ja, og alle rygere i firmaet skal have dette tilbud. Ellers anses det vel som en form for lønafregning og skal beskattes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ikke fradrag for røg  så det er i alle fald ikke en god ide - og i det hele taget skal ejer i personlige virksomheder være varsom når vi taler personalegoder - de skal være velbegrundede og omfatte en større kreds/alle - ex tror jeg ikke at en deltidsansat med et eller andet personalegode (jakke med mærke på) nødvendigtvis betød at ejer også kunne trække jakke og bukser og andet fra bare ved at ha logo på - meget kan lade sig gøre, men det er en sti jeg tror man skal betræde varsomt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ja ikke fradrag for røg  så det er i alle fald ikke en god ide - og i det hele taget skal ejer i personlige virksomheder være varsom når vi taler personalegoder - de skal være velbegrundede og omfatte en større kreds/alle - ex tror jeg ikke at en deltidsansat med et eller andet personalegode (jakke med mærke på) nødvendigtvis betød at ejer også kunne trække jakke og bukser og andet fra bare ved at ha logo på - meget kan lade sig gøre, men det er en sti jeg tror man skal betræde varsomt

Det er vil ikke mere end et par år siden, at tilbyde smøger til medarbejderne var betegnet som frynsegode og kunne trækkes fra, eller husker jeg forkert?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

før 2010 tror jeg vist den gik (men igen - det gik nok ikke at gi en medarbejder en smøg her og der og så selv ryge de andre 20 for personlig virksomhed) Hæng mig ikke op, men tror tobak udgik som fradrag 2010

Det er vel ret naturligt at staten ikke mener den skal være med til at finansiere rygning Smile og der er jo heller ikke fradrag sådan bare ubegrænset for at gi alle medarbejdere frokost og middag i det daglige - uden beskatning hos medarbejderen, og frokost er jo ikke direkte usundt (normalt Big Smile) Det er vel som sådan også rimeligt og lidt med at ligestille alle - så frynser bliver færre og færre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.

Må jeg gå ned og købe en pakke cigaretter i arbejdstiden med frmakortet? Og så smide det i regnskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Må jeg gå ned og købe en pakke cigaretter i arbejdstiden med frmakortet? Og så smide det i regnskabet?
de mange gode svar siger jo netop at der slet ikke er fradrag for tobaksvarer - så jeg er ikke helt med på spørgsmålet

Du må i øvrigt heller ikke gå ned og købe dig en madpakke eller en pose hyggeslik, nye batterier til Nefalygten eller noget som helst andet til dig selv som ejer. Intet som helst fra privatfsæren må købes og tages ind i firmaregnskabet

Mad KAN komme på tale hvis du har flere ansatte og firmaet indkalder til et møde som er nødvendigt for driften af firmaet - så kan der i sådan en undtagelse serveres mad i virksomhedens lokaler - og tilmed med momsfradrag (men tænk lige på, at du jo så selv - via din enkeltmandsvirksomhed - betaler største delen af maden, da sattefradrag i selskab kun er max 44% (og mindre så længe du har fradrag). Hvis det er social sammenkomst med personale i virksomhedens lokaler er det OK i regnskabet MEN på en konto med 0% da der ikke er momsfradrag. Ansatte er lig: Du er arbejdsgiver registreret og indberetter skat for en række ansatte o.l.

Mad til dig selv kommer ellers kun på tale under rejse - og her taler vi ikke om at arbejde ude i 10 timer - der skal man ha madpakke og kan ikke fratrække maden.

Mad til personale som noget mere fast - udløser beskatning af personale og en masse besvær - og som sagt til dig selv uden det er en ordning for alle medarbejdere - er der slet ikke fradrag

Må man spørge: Hvad er det som gør, at du mener samfundet skal betale en del af prisen på dine cigaretter - men ikke på skolelærens og smedens?

Jeg tror du i det hele taget med fordel kan knytte en bogholder til dig externt - en der ser bilag via dropbox delt mappe og kan logge på din dinero - for der er masser af faldgrupper - og skat har hovedfokus lige nu på netop de små virksomheder - og de nye, som har masser af fejl. Det blev udmeldt som fokus for 2014/15 og senest i sidste uge, var skatteministeren ude med helt samme meget kraftigt forstærkede fokus. Enkeltmandsvirksomheder er helt specifikt nævnt for de mange fejl.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Super John, igen tak.
Vi har i øvrigt revisor på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Vi har i øvrigt revisor på.
god ide- Han behøver jo ikke som sådan lave egentlig noget der ligner revision men bare kigge ting igennem, så kan han, hvis han/hun er rutineret sikkert let spotte de samme steder som skat kan - og det er nemlig kun det jeg vil opnå, at der ikke er nogen der har en ellers god forretning, og så rammes af et kølleslag, hvis skat underkender ting, som virksomheden helt reelt regnede med var OK

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)