Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forkert udført kreditnota i Dinero - hvordan rettes det?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Madstitch Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Håber én venlig sjæl kan guide mig på vej.

Jeg har solgt x antal prints til en butik i juni. Fakturaen oprettede jeg dengang i dinero og den blev betalt. Nu ønsker butikken, at bytte nogle af disse prints til kunstkort. Det er hermed gjort og regningen udgør det samme. Men butikken ønsker papir på det til deres regnskab, så jeg forsøgte at rette fakturaen ved at oprette en kreditnota. Heri rettede jeg de ting som var solgt og tilføjede de nye kort så regningen stemte overens med den i juni. Når nu jeg har godkendt den ser jeg at man skal "registrerer betaling".   Skal jeg så bare indsætte den dato fra tilbage i juni? Og kan man på nogen måde nå at rette/slette noget tekst i den kreditnota??  Skal man da slette hele kreditnotaen og starte forfra - og må man det, eller mistet man den originale fakura på det?

jeg takker meget på forhånd. Og forresten har jeg brug for en dinero ekspert, som jeg kan betale for en lille guide gennem dette regnskabsprogram. Er ofte i tvivl om jeg bogfører korrekt. 

De bedste hilsner Ditte

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du spørger om ret mange ting på én gang :-)

Jeg synes, noget er lidt uklart. "Du rettede ting, som var solgt og tilføjede de nye kort, så regningen stemte overéns" - mener du, at beløbet, kunden skulle betale, var det samme i anden omgang? I så fald er det jo ikke en kreditnota, og så har du har faktisk sendt to fakturaer ud til kunden. Så er det klart, at Dinero bliver forvirret. Du må gerne opklare dette, inden jeg løber ud i for mange hvis'er:

1. Er det en kreditnota, du har sendt, eller en ny faktura?

2. Hvad spørger du konkret om: 

a. Hvordan gør man i Dinero?

og/eller

b. "Må man" iflg. lovgivningen? 

Jeg synes i øvrigt, du skulle bede om et administrationsgebyr for øvelsen. 

Mht. Dinero ekspert (endnu et spørgsmål :-)): Se min pb til dig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)