Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Macbook pengene værd?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha hvor er den side dog uoverskuelig. 

Dog et spændende koncept. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Rasmussen:

Puha hvor er den side dog uoverskuelig. 

Dog et spændende koncept. 

Hahah, ja jeg gik ud så snart jeg så den XD

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads, 

Det er et godt tilbud, så kan godt forstå dine overvejelser. Hvis dit arbejde består i at skrive i word, excel eller lign vil den passe fint. En MacBook air vil ikke kunne køre f.eks. Adobe CC helt optimalt. Jeg har lavet et blogindlæg om emnet du kan læse her. Jeg håber det kan hjælpe dig med at komme tættere på et svar. 

Mvh.

Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

til 6500 inkl. moms så er det ret billigt for en 13" macbook air. Vejledende pris er kr. 7800 for den billigeste 13" air på apple's hjemmeside. Bemærk dog at det formentlig ikke er den nyeste model den de har i bilka (den kan muligvis være fx 1 års tid gammel, dog ubrugt vil jeg formode )

Hvis det ikke er så vigtigt for dig at have den allernyeste, så ville jeg slå til. Det er billigt, og fås næppe billigere andre steder medmindre du køber brugt. Husk dog at være opmærksom på om du vil køre med osx eller windows. Windows kan efterfølgende installeres, men så skal du ud og købe det og tillægge det til prisen, samt rode med det rent teknisk.

Hvis du er ligeglad om det er osx eller windows, så er det bare at hugge til.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os nu lige skille æbler og bananer ad. Det giver ikke mening at tale om, hvorvidt en given computer kan afvikle et givent program med en given hastighed/performance (og heraf afledt brugeroplevelse). Det spørgsmål handler om hvor meget CPU-kraft og RAM den enkelte maskine har, samt hvor meget møg man har hældt i sit operativsystem som kan sløve det ned. Det er et specifikation-spørgsmål, ikke et MAC/PC/Linux spørgsmål. 

På spørgsmålet om man skal vælge en MAC eller ej:

Pros:
 - Kabinet i ét stykke alu (på alle nyere modeller), som gør den utrolig robust (min MBP15" overlevede et falde ned fra taget af en bil med 60km/t på ringvej 3 i Århus - lang historie). I min erfaring kommer kun Thinkpad i nærheden hvad det angår.
 - Meget intuitivt operativsystem som gør det let for alle at komme i gang og bruge.
 - UNIX-baseret operativsystem, som bag den intuitive overflade er et meget kraftfuldt værktøj. 

Cons:
 - Ikke alle programmer/applikationer findes til MAC (de fleste gør dog efterhånden).
 - De er dyre - også dyrere end tilsvarende PC'er.
 - Man kan ikke tilpasse userspace helt så meget som på fx Linux (hvor man jo har 100% frihed men ca. 0% intuitivt interface for novice brugere).

Så lad det være et spørgsmål om de ting, som MAC gør særligt, fremfor hvorvidt man har købt en underspec'et computer eller fylder sit operativsystem med møg som vil sløve både en MAC, Linux og Windows maskine.

Go' weekend :-)

Edit: Om en 13" macbook air kan bruges til arbejde? Ja, sagtens! Om 6500 er dyrt er subjektivt. Hvis det passer godt til dig og måden du arbejder på, og dermed er et værktøj som støtter dig i din hverdag, så synes jeg ikke, at det er dyrt. Kunne en Windows maskine gør det samme? Sikkert. Men hvis du gerne vil have en MAC, og dens specifikationer passer til det arbejde du skal lave, så er det et godt køb.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)