Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån: længere løbetid?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folket,

Jeg står og skal optage et lån på 20.000 kr. og har derfor et spørgsmål ang. dette.

Jeg har mulighed for at vælge en løbetid på 24-72 mdr. hvor den månedlige ydelse ligger på henholdsvis 1.162 kr. (ved 24 mdr.) samt 586 kr. (ved 72 mdr.). Sagen er den at jeg har brug for pengene nu, men jeg ved at om 6 mdr. kan jeg udbetale hele restgælden om jeg vælger den ene eller den anden løbetid. Vil der være en hage for mit vedkommende ved at lette min nuværende økonomi en lille smule ved at vælge de 72 mdr. og afdrage 586 kr. og så betale den resterende gæld om 6 mdr. frem for at tage en størrere tørn af gælden nu og sidde lidt for stramt i det.?

Hvad skal jeg være specielt opmærksom på her? Måske jeg overser nogle vigtige detaljer. Økonomi har aldrig været min stærke side. Jeg håber i kan byde ind med noget.

Fortsat god aften derude!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej onesta. Hvad med at tage en kassekredit på 20.000 og så indfri den om 6 måneder? Det ville jeg da have gjort. Så har du den også bagefter. Der er sikkert oprettelsesgebyr, som du så skal huske at låne oveni. Desuden er der rente, typisk 31/12 og 31/3, indtil du kan indfri. Dette er det optimale i din situation.

Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde valgt kassekreditten hvis min egen bank ville lave en til mig(skylder 0 kr. væk, så forstår dem ikke), men i dette tilfælde kan det desværre ikke lade sig gøre da jeg ikke kan fremvise lønsedler for de sidste 3 mdr. Så jeg er desværre nødt til at kigge andensteds (dyre internet lån).

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke betingelserne i de "hurtige" lån, men et du skal være opmærksom på er evt betingelser ved indfrielse i utide.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

20.000 kr. er et relativt lavt beløb. Jeg ville finde en anden bank, hvis jeg var dig. Hvis du kan godtgøre, at du kan indfri gælden om 6 måneder og/eller få én i dinomgangskreds/familie til at kautionere, bør det slet ikke være et problem. Som jeg ser det, er løsningen med kassekredit alt andet lige den bedste for dig. Dette afhænger selvfølgelig af renter mv.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Jeg kender ikke betingelserne i de "hurtige" lån, men et du skal være opmærksom på er evt betingelser ved indfrielse i utide.

 Enig. Du skal faktisk læse betingelserne ret godt igennem - og helst sammenligne forskellige typer lån. Det er ÅOP, som er vigtigst og i dit tilfælde især, som arguins skriver, betingelserne for indfrielse før tiden. Det er ikke en gang givet, at du kan, uden at lægge en hulens masse i gebyrer. Du kan gerne sende mig links til de lånetilbud du får. Jeg er ikke bankrådgiver, men giver gerne second opinion, hvis du ellers ikke ville få en.

Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var faktisk ikke klar over der kunne være gebyrer for at indfri et lån. Det kunne godt være jeg skulle se mig omkring efter en anden bank som er villig til at give mig en kassekredit.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid indfri dit lån. Dog kan der være et mindre gebyr i den forbindelse. Til gengæld kan det koste betydeligt mere at oprette lånet, ofte mere end 2000 kr. Det er 10 % af lånesummen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ÅOP er den bedste målestok, hvis man skal se på økonomien i det. Det er også lovpligtigt at oplyse - også i reklamer.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)