Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til produkt - hvordan???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med en rigtig god ide til en ny opfindelse. Jeg ved lige præcis hvordan produktet skal se ud og kunne.

Men hvordan kommer jeg videre herfra? Det er en lidt kompliceret ting, som jeg ikke selv ville kunne lave en prototype af.

Jeg ved godt at de kræver en forretningsplan og meget mere research, men kan ikke lige se hvordan jeg kommer videre med ideen.

Håber i kan hjælpe med gode fif!

Vh Michelle Jensen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

MichelleJensen:
Men hvordan kommer jeg videre herfra?

Jeg ville nok gå efter at få den patenteret først, hvis ideen er så god. Hvis du får hjælp til det, f.eks. fra en advokat, har han sikkert også gode råd til, hvordan du kommer videre.

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Start lige med at kigge her: Opfind.nu

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

MichelleJensen:

Hej

Jeg går med en rigtig god ide til en ny opfindelse. Jeg ved lige præcis hvordan produktet skal se ud og kunne.

Men hvordan kommer jeg videre herfra? Det er en lidt kompliceret ting, som jeg ikke selv ville kunne lave en prototype af.

Jeg ved godt at de kræver en forretningsplan og meget mere research, men kan ikke lige se hvordan jeg kommer videre med ideen.

Håber i kan hjælpe med gode fif!

Vh Michelle Jensen

Prøv at tage fat i noget rådgivning, evt et Væksthus

Fra Grenå
Tilmeldt 31. May 14
Indlæg ialt: 204
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michelle!

Afhængig af hvilken ide der er tale om så kunne patent som tidligere nævnt være en fornuftig ide. Dog vil jeg også overveje om det er det rigtige at gøre.

Jeg har selv haft ideer, og har været ekstremt bange for at fortælle folk om dem, man mistænker alle for at kunne hapse sin ide, men i stedet så vil jeg faktisk anbefale dig til at snakke med andre om det, selvfølgelig skal du ikke bare videregive din ide, men tværtimod søge hjælp fra folk i brancen!

Mht færdigprodukt så kan jeg anbefale "Teknologi en håndbog" fra side 11-100 er der en komplet gennemgang af alle de væsentlige skridt det kræver for at stå med et færdigt produkt. 

Der er eksempelvis emner som hjælper dig med at fuldføre følgende

- Produktbeskrivelse 
- Problemanalyse
- Produktet og brugeren
- Idegenering
- Produktet og kunden
- Udvikling og produktløsning
- Produktspecifikation
- Konstruktion
- Værksted

Men husk allerførst at overveje om det er en erkendt problemstilling! :-)

Hvis du finder bogen interessant, så kan jeg evt sende dit et uddrag.
Hilsen Jeppe!

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)