Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i Norge - no.leisner.com eller no.leisner.nu??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Vi er ved at begynde noget eksport til Norge og i den forbindelse har vi oprettet en norsk webshop.

Webshoppen er en klon af den danske side – naturligvis tilpasset til det norske marked.

Indtil vi får lidt gang i omsætningen har vi valgt ikke at blive momsregistreret i Norge.

Mit spørgsmål går ud på om nogen har erfaring med .com eller .nu domæner i Norge?

Uden at være momsregistreret i Norge kan vi ikke oprette et .no domæne, så vi har valgt at tilføje et subdomæne således at webshoppen kommer til at hedde no.leisner.com eller no.leisner.nu.

Er der nogen der har kendskab eller erfaring med hvordan subdomæner konverterer og om det overhovedet har nogen indflydelse om man anvender et .com eller .nu domæne?

På forhånd tak. 

MVH Haris 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har ikke erfaringer med .nu. Vi bruger selv staticdata.com i Norge. Jeg tror, at det lissom i Danmark er bedst at bruge.com, fordi det "traditionelt" har været dét, som har været brugt, når man opererer i flere lande. Hvis man huske selskabets navn, men ikke extension, vil man nok også prøve .com først.
Du skal også huske på, at "nu" hedder "nå" på norsk, hvis I havde tænkt på "nu" i dén betydning.
Jeg kan i øvrigt ikke lide "no" som sub, idet det jo også kan betyde "ingen".
Som jeg husker det, kan man få en aftale med et lokalt firma, f.eks. en advokat, og så lade hende registrere .no-et. Her er jeg ikke helt sikker. Vi kom ikke så langt, for vores lokale konkurrent stjal domænet for næsen af os.
Go vinn!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Malgodt.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Haris. 

I har ikke et dansk site? - altså .dk

Nordmændene er rimelig glade for at handle på danske webshops, da de mener at det så må være billigt :-) . 
Så jeg ville anbefale at i bruger jeres danske site, med norsk sprogpakke på.

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

HELT enig.

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for dit svar. Vi kommer forhåbentligt på længere sigt at registrere os i Norge - hvorved vi vil være i stand til at eje et 'no' domæne. Indtil videre må vi nøjes med de andre muligheder vi har. Men du har ikke erfaring med om 'nu' domæner overhovedet anvendes i Norge eller for den sags skyld andre steder end DK?

I stedet for 'no' som et subdomæne kan der skrives 'norge' eller lignende. 

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I Norge stave ordet "NU" ikke med U, men med Å. Sådan her "NÅ"

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kresten, 

Tak for dit svar. Vi har et dansk site www.leisner.dk, så du mener det vil være bedre at anvende et 'dk' domæne selvom hele siden er opbygget til Norge. Vi tænkte at et 'com' domæne vil være bedre, da det er internationalt og samtidigt kendt af alle. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min erfaring, at de foretrækker .no. Også fremfor .com. Jeg har aldrig set .nu, men jeg har heller ikke set alt. .nu kunne jo også være forfriskende, men vil for nogen måske "lugte" af smart dansk. Jeg ville ikke bruge det, selvom de fleste nok er ligeglade.
Husk, at andre nordmænd kan snuppe "jeres" .no domæne, som vores konkurrenter tog vores.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Malgodt.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Ja faktisk. Således det evt. kommer til at hedde: www.leisner.dk/no/webshop.html . 

Det var bare et eksempel :-) . 
Ellers er der jo muligheden for, igennem en agent, at købe et .no domæne. Det koster omkring 1500 om året.

Men som sagt, nordmænd er glade for at købe for udenlandske webshops, og i øvrigt minder deres måde at handle online på meget om vores.  
Hvis i "bare" skal teste markedet, så ville jeg vælge løsningen med en norsk sprogpakke på jeres .dk-webshop.

 

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der bliver nævnt, så kan f.eks. få sin domæneleverandør til at registrerer domænet via en samarbejdspartner i Norge. Alternativt kan private nordmænd nu også registrere .no domæner, så hvis man f.eks. har noget familie eller lignende i Norge, så kunne det være en mulighed at overveje.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)