Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæftelse for aftaler i registeringsperioden (IVS)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit opkommende IVS har registreringsperiode fra den 1. November og omkring tre uger frem.
Hvis jeg indgår en aftale under registreringsperioden hæfter jeg personligt.
Gælder dette KUN under perioden, så aftaler indgået under perioden ikke længere har personlig hæftelse efter registreringsperioden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kun hvis registrering ikke kommer igennem vil du mig bekendt hæfte personligt. Det er den risiko man vælger at løbe ved at starte aktivitet inden registrering i et selskab

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores advokat formulerede et par aftaler i navnet "StaticData A/S under oprettelse", da vi havde indgivet registreringen. Om vi derved fraskrev os personlig hæftelse, er jeg først med dette indlæg kommet i tvivl om. Der manglede jo et CVR-nummer i aftalen. Man kan måske skrive, at aftalen gælder under forudsætning af godkendelse, og at CVR-nummer herefter skrives på, hvis modpart finder det ok.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):

Vores advokat formulerede et par aftaler i navnet "StaticData A/S under oprettelse", da vi havde indgivet registreringen. Om vi derved fraskrev os personlig hæftelse, er jeg først med dette indlæg kommet i tvivl om. Der manglede jo et CVR-nummer i aftalen. Man kan måske skrive, at aftalen gælder under forudsætning af godkendelse, og at CVR-nummer herefter skrives på, hvis modpart finder det ok.

Er der ikke i aftalen specifikt angivet at denne alene er gældende såfremt registreringen af selskabet går igennem, så er der personlig hæftelse såfremt selskabet ikke bliver registreret, og en aftalemodpart lider et tab som følge af at aftalen ikke kan opfyldes.

Udgangspunktet er at der er personlig hæftelse for aftaler der indgås inden endelig registrering af selskab. I det øjeblik at registreringen er gennemført, bortfalder den personlige hæftelse.

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mig bekendt et lovkrav at selskabet underskriver sig som "under stiftelse" indtil registrering har fundet sted. Ellers enig, du kommer kun til at hæfte personligt såfremt selskabet ikke stiftes.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)