Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er firma konto et krav?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Fra  NewSecondHand Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte en webshop (enkeltmandsvirksomhed), det er som en deltids/hobby beskæftigelse.

Er der nogen der kan give mig et klar svar på, om man skal oprette en såkaldt firma/erhvervs konto, eller om man blot kan oprette en ganske almindelig konto?

Der er ikke brug for nogen form for lån etc. til virksomheden, der skal bare bruges en konto til at holde regnskabet adskilt fra min private konto.

Er der nogen specielle krav til hvilken slags konto det skal være, når man indgår en indløsning aftale med f.eks swedbank, handelsbanken eller lignende?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige dig præcis, hvad loven kræver. Men selv gjorde vi bare det, at vi bad vores bank oprette en ekstra, privat konto, som vi så knyttede vores firmas nem-konto til. Ved ikke, om det er lovligt eller korrekt, men det har virket fint i mere end ti år.

Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 180
Fra  ADI Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke lovkrav om erhvervskonto for personlig virksomhed men du skal ha din bank til at tilknytte dit CVRtil en konto - som godt må være en der tilhører dig personligt som CPR men som ekstra tilknytning af dit CVR så den virker som Nemkonto for virksomheden for det skal du bruge for moms retur f.eks

Visse indløsningsaftaler accepterer det sikkert sådan, mens andre kun vil lave aftaler med en egentlig erhvervskonto - det er noget du må teste dig frem med.

KAN du få erhvervskonto uden betaling, er det en fordel i den sammenhæng

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 51
Fra  Olympen ApS / www.olympen.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Jyske Bank og fik lavet en normal konto tilknyttet mit cvr til min enkeltmandsvirksomhed helt gratis. Jeg har desuden også fået gratis oprettet flere kontoer til administrering af forskellige poster som fx moms. Mange steder skal man betale for, at få oprettet en konto(erhvervs) konto. Så hold lige øjnene åbne :)

Held og lykke

Vh

Frederik

Olympen - salg af sportstøj og udstyr, spilletøj og holdsæt til klubber, skoler, foreninger, virksomheder

Tilmeldt 29. Oct 14
Indlæg ialt: 5
Fra  NewSecondHand Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hjælp, det virker jo rimelig simpelt så Yes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)