Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor billigt må jeg sælge?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har et lille enkeltmandsfirma som er momsfrit, som gerne skulle blive en lille mer-indtægt, indtil min uddannelse er endt til sommer. Det siger sig selv, at det kun er en lille mer-indtægt, da jeg naturligvis ikke må tjene over de 50.000 årligt.

Men at være et momsfrit firma, åbner jo også muligheden for at være noget billigere, da man undgår momsen.

Men hvor billigt må jeg egentlig sælge mig selv? jeg udvikler i firmaet hjemmesider og apps.

Er der en miniumums timepris jeg SKAL tage? eller må jeg gå så langt ned, at jeg føler jeg nærmest snyder mig selv? jeg overvejer også at sælge hjemmesider med prisgaranti, således differencen udlignes, hvis kunden finder udvikling billigere hos et erhvervsdrevet firma, indenfor 30 dage efter betalt faktura, må jeg dette med timepriser helt i bund?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Sørensen:
Det siger sig selv, at det kun er en lille mer-indtægt, da jeg naturligvis ikke må tjene over de 50.000 årligt.

Omsætte... ikke tjene. Omsætte er beløbet før udgifterne er trukket fra og tjene er når dine udgifter er trukket fra. Og det er på de 12 første på hinanden følgnede måneder og hvis du omsætter for 50.001 kr så skal du betale moms af hele beløbet.

Jonas Sørensen:
Men hvor billigt må jeg egentlig sælge mig selv?

Det bestemmer du selv. Du skal bare vide at det kan være sværer at hæve prisen når du senere vil leve af det.

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Niels.

Angående omsætningen, det er godt at vide, dog er det ikke så relevant i denne situation, da jeg ikke har nogen udgifter i forbindelse med levering af en hjemmeside.

Jeg kan se din pointe med at det er svært at hæve prisen senere hen, men det er også et område som er utrolig svært at være konkurrencedygtig på, medmindre man har et væld af referencer og jeg kan desværre ikke referere til tidligere arbejde.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Sørensen:
Angående omsætningen, det er godt at vide, dog er det ikke så relevant i denne situation, da jeg ikke har nogen udgifter i forbindelse med levering af en hjemmeside.

Din indtægt ved et salg tæller også som omsætning.  

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er klart, så hvis jeg sælger en hjemmeside til 10.000, så er min samlede omsætning vel 10.000? men det er min indtjening jo også, hvis jeg intet har haft af udgifter. Så alt i alt er hele omsætningen i det her tilfælde, vel også hele min indtjening og intet udover.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Sørensen:
Jeg kan se din pointe med at det er svært at hæve prisen senere hen, men det er også et område som er utrolig svært at være konkurrencedygtig på, medmindre man har et væld af referencer og jeg kan desværre ikke referere til tidligere arbejde.

Hvis du fremadrettet har planer om at fortsætte med denne service, kan det også give god mening at få referencer for dit arbejde i stedet for kr. Det kan som du selv fremhæver give dig en konkurrencefordel, og i sidste ende måske en højere pris end du ellers ville kunne få :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)