Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen løn til sig selv - dårlig idé?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har planer om af starte egen virksomhed (nethandel), og i den forbindelse har jeg tænkt over, om det er muligt og om det er en god idé ikke at udbetale løn til sig selv det første stykke tid for at få virksomheden til at vokse?

Lidt info:
Jeg har tænkt mig at benytte mig af VKO og dermed lade pengene blive i virksomheden.
Jeg er på SU og har job ved siden af, hvor jeg tjener de 128k, som jeg må tjene ved siden af SU'en. Jeg har i sinde stadig at arbejde, så jeg ikke er afhængig af succes af virksomhedens første tid.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis det er en enkeltmandsvirksomhed kan du i hvert fald sagtens lade pengene stå. Kender ikke meget til selskaber.

men selv om du bruger vso, vil du blive beskattet af dit evt. overskud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklasmf:
eg har planer om af starte egen virksomhed (nethandel), og i den forbindelse har jeg tænkt over, om det er muligt og om det er en god idé ikke at udbetale løn til sig selv det første stykke tid for at få virksomheden til at vokse?

Lidt info:
Jeg har tænkt mig at benytte mig af VKO og dermed lade pengene blive i virksomheden.

Du får intet ud af det du beskriver, som er meget modsat.

Indestående kapital kan aldrig alene, få en virksomhed til at vokse,,, andet end med  måske renter,,,

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie:
Du får intet ud af det du beskriver, som er meget modsat.

Det passer nu ikke helt. Det kan være en udmærket ide at lade kapital stå i virksomheden og så - via vso - udskyde en del af skatten. På den måde sikrer man sig likviditet i firmaet til større anskaffelser.

en om det er en god ide i forhold til SU har jeg ingen anelse om.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie - det er få nystartede virksomheder som kan udbetale fuld løn fra opstart til indehaveren. Der vil i 99% af tilfældene være behov for konsolidering således at virksomheden får midler til fremadrettede investeringer, udsving i aktivitet etc.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Det passer nu ikke helt. Det kan være en udmærket ide at lade kapital stå i virksomheden og så - via vso - udskyde en del af skatten. På den måde sikrer man sig likviditet i firmaet til større anskaffelser.

Smiler og ja det er jeg udmærket klar over, men det var jo ikke det personen nævnte eller beskrev var formålet -  men blot  nævnte at ved ikke at hæve løn ville virksomheden vokse  samt at pengene desuden også skulle blive i virksomheden.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)