Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele/ulemper ved IVS som holding ift. Holding ApS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår jeres spørgsmål Smile - jeg er helt nybegynder, så måske jeg bliver overrasket.

Selskabet er etableret men ikke i drift endnu. Derfor vil jeg mene, at det bør kunne lade sig gøre uden større sværdslag. Men jeg kan blive overrasket, når jeg sætter det i gang.

Tror I, at jeg overser noget?

vh

Brynello

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cap'n Halfdan Timm:

På JUF.dk er netop IVS som holdingselskab og ApS som drift - der skal indgå aftaler og derfor også har brug for den tillid et ApS skaber - en meget populær konstruktion.

Det giver dig ydermere også mulighed for at lade din del af selskabskapitalen til ApS'et "indskyde" som et lån fra dig gennem IVS'et. På den måde beskattes du ikke af allerede beskattede midler, trækker du pengene ud af ApS'et igen.

Lidt sort snak - trådstarter spørger om at overtage et APS men også lidt sort - i afsnit to  - eller snarere jura sort - for lånet vil altid betyde selskabsskat . (eller noget er ulovligt) og dermed ikke skattefrit . men ja .- via IVS kan der altid stiftes ApS uden andet end selskabsskat MEN man vil så få personlig aktieindkomst skat ved salg. Noget mere kompliceret end dit svar her synes jeg nok (for ikke at nævne behov for konvertibelt lån for ikke at få yderligere risiko)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Brynello:

Jeg forstår jeres spørgsmål Smile - jeg er helt nybegynder, så måske jeg bliver overrasket.

Selskabet er etableret men ikke i drift endnu. Derfor vil jeg mene, at det bør kunne lade sig gøre uden større sværdslag. Men jeg kan blive overrasket, når jeg sætter det i gang.

Tror I, at jeg overser noget?

vh

Brynello

Jeg er så af den opfattelse, at kursen ved overdragelsen til et nyt selskab APS/IVS kan ansættes til kurs 100, hvis det nuværende selskab er stiftet kontant.

Herved udløses ingen beskatning, da der ikke vil være nogen skattemæssig avance på overdragelsen.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
at kursen ved overdragelsen til et nyt selskab APS/IVS kan ansættes til kurs 100

Enig Tonny. Alt andet det mest enkle at lave alle transaktioner per startdato for ApS...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

den er jeg skam med på Tonny når det er så nystiftet - men rent praktisk hvordan "overdrage". De skal vel købes af det nye IVS . som ex låner pengene af trådstarter - eller kan trådstarter bare stifte et IVS og så "overdrage" - Det er overdrage jeg ikke forstår

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anparterne købes af IVS med evt lån fra ejer. Det er ret uproblematiskt.

Der kan laves gældsbrev som enten konvertibelt eller ej.

Kan ikke lige se de store udfordringer i dette!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

den er jeg skam med på Tonny når det er så nystiftet - men rent praktisk hvordan "overdrage". De skal vel købes af det nye IVS . som ex låner pengene af trådstarter - eller kan trådstarter bare stifte et IVS og så "overdrage" - Det er overdrage jeg ikke forstår

Skattefri anparts-/aktieombytning kunne være en mulighed.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

helt med Arguins - det er så ikke "overdragelse" i min terminologi - men handel og det er selvklart muligt og man skal kun betale selskabsskat for at kunne få lånet retur - og først resten af skatten (aktieindkomstskat) når man sælger anparterne en dag.

Her var der vel lidt snak om hvorvidt man måtte tage lånet retur fra IVS holding fra krone 1 det fik fra drifts ApS - eller om der skulle 50.000 kapital til. Det skal der før der må betales udbytte, men tilbagebetaling af lån er jo ikke udbytte. Jeg husker ikke hvordan den diskussion endte Big Smile

- og Tonny - ja den har jeg ikke haft med i overvejelse - men så er vi inde i at der vel skal en revisor erklæring med ind over eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

At lægge sig fast i betegnelsen overdragelse eller handel er vist ikke så relevant for trådspørger, da vedkommende formentlig bare er interesseret i en løsning på problematikken omkring af flytte anparterne fra personligt eje til eje via Holding.

Da driftselskabet endnu ikke rigtig er kommet indrift vil løsningen, som andre også har været inde på, kunne klares til kurs 100.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
at der vel skal en revisor erklæring med ind over eller

Ja - aktieombytningen vil ske ved en kapitalforhøjelse og det er så reglerne i selskabslovens kapitel 10 om kapitalforhøjelse ved apportindskud, som kommer i spil. Men den bør ikke koste mange kr., hvis den laves på baggrund af åbningsbalancen....

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)