Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele/ulemper ved IVS som holding ift. Holding ApS

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår jeres spørgsmål Smile - jeg er helt nybegynder, så måske jeg bliver overrasket.

Selskabet er etableret men ikke i drift endnu. Derfor vil jeg mene, at det bør kunne lade sig gøre uden større sværdslag. Men jeg kan blive overrasket, når jeg sætter det i gang.

Tror I, at jeg overser noget?

vh

Brynello

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cap'n Halfdan Timm:

På JUF.dk er netop IVS som holdingselskab og ApS som drift - der skal indgå aftaler og derfor også har brug for den tillid et ApS skaber - en meget populær konstruktion.

Det giver dig ydermere også mulighed for at lade din del af selskabskapitalen til ApS'et "indskyde" som et lån fra dig gennem IVS'et. På den måde beskattes du ikke af allerede beskattede midler, trækker du pengene ud af ApS'et igen.

Lidt sort snak - trådstarter spørger om at overtage et APS men også lidt sort - i afsnit to  - eller snarere jura sort - for lånet vil altid betyde selskabsskat . (eller noget er ulovligt) og dermed ikke skattefrit . men ja .- via IVS kan der altid stiftes ApS uden andet end selskabsskat MEN man vil så få personlig aktieindkomst skat ved salg. Noget mere kompliceret end dit svar her synes jeg nok (for ikke at nævne behov for konvertibelt lån for ikke at få yderligere risiko)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Brynello: