Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i UK - personlig/holding

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at slå pjalterne sammen med et engelsk firma. Vi rykker 'sammen' i UK - hertil et hurtigt spørgsmål. De anfører, at når man ejer over 10% af et firma derovre, så skal aktierne være personlige og ikke ejet gennem et holding eller andet selskab

Er der nogen der har erfaring med den slags? Er det irrelevant eller et problem at jeg skal eje mine aktier 'personligt' og ikke gennem et firma?

Alle svar modtages med kyshånd.

mvh/Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hammarby:
De anfører, at når man ejer over 10% af et firma derovre, så skal aktierne være personlige og ikke ejet gennem et holding eller andet selskab. 

Der er noget som nogen må have misforstået. For at et selskab i UK får status af et holdingselskab kræves det, at selskabet som minimum ejer 10 % af kapitalen i datterselskabet i en periode af mindst 12 måneder.

Mon du med privat har misforstået  betydningen af "private limited companies" som er et Ltd (ApS). 

Måske en ide at ofre lidt professionel hjælp i forbindelse med jeres setup. Måske et holdingselskab slet ikke er en fordel for jer.....

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Mange tak for svaret. Jeg var uklar i min forklaring kan jeg se.

Jeg har tænkt mig at blive boende i Danmark. Her ligger det firma, som jeg ejer aktier i - det smelter vi nu sammen med et britisk firma. Alt godt så langt. Det danske firma jeg ejer aktier i gøres gennem mit holding-selskab. Det passer mig fint at gøre det gennem et selskab og ikke igennem personligt ejerskab. 

Briterne siger nu, at de ikke mener det er muligt at eje aktier i et engelsk (private ltd) igennem et dansk holdingselskab, hvis man ejer mere end 10% af det engelske selskab. Her skal aktierne ejes personligt. Det lyder lidt spøjst i min verden men kan naturligvis være korrekt. 

Det var dét spørgsmålet gik på. Altså om man ikke blot kan eje aktierne igennem sit danske holdingselskab?

på forhånd tak,

Jacob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)