Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital mellem selskaber

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
dog jo så med en rente på skyldig skat i forhold til at ha betalt den som aconto skat under selve året vil jeg mene - eller?

Enig - nu ville jeg blot holde det simpelt. 

Min pointe var blot at det skuer lidt i mine øjne at se overskud fra resultatopgørelsen bliver sat sammen med en balancepost. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

helt ok - tror bare trådstarter var ude efter at høre om der var en elegant måde at få aps selskab helt uden skat af anpartskapitalen - i dette fald - selskabsskat - og det er der ikke - ud over måske skyde til næste år og håbe der er penge til skatten.

For mig er det hele spørgsmål om udskydelse - med mindre der er lommer i ligklæder

Det er for mig super med at udskyde skat, men både ved at lade selskab stifte nyt selskab eller stifte IVS og konvertible lån og drifts aps og alt andet - ender jo med aktieindkomstskat oven i (eller udbytteskat( - hvis man skal ha pengene ud til eget brug inden man dør. (Men som sagt, med lommer i ligklæder kan man jo lade pengene stå i anpartene til døden/arven) Udskydelse er dog bestemt noget der kan gi stor fornuft

Stiftes kontant kan man få de 50.000 ud igen ved salg uden skat - stiftes via selskab og kun selskabsskat - udløser det, hvis man vil ha pengene i hånd en dag -  ekstra 27% på et tidspunkt

På den måde er der jo en vis retfærdighed i systemet - Der kan udskydes alt andet end selskabskat - så længe man lader kapitalen arbejde i selskabet og det kan man med eller uden holding og nye selskaber - Den dag i fremtiden man måtte ønske pengene ud - falder hammeren op til personskat som udgangspunkt i alle fald.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for super feedback.

I princippet kan jeg vel stifte et ”investerings” selskab som jeg bruger til alle mine projekter for jeg regner ikke med at sælge min ide/virksomhed så kan ikke se nogen grund til at have flere datterselskaber.

Som et eksempel kan vi bruge Copenhagen Concepts der er et moderselskabet bag restauranterne MASH, Le Sommelier og UMAMI. Som jeg har forstået det fungere de som et administrationsselskab for hele gruppen.

Så vidt jeg ved er MASH ikke et brand men stiftet som et selvstædigt selskab.

Hvad er fordelen ved at have et moderselskab på den måde? Restauranterne har vel deres egen regnskab og selskabsskat men hvordan forholder det sig med Copenhagen Concepts?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en Holding struktur kan du bla afgrænse risikoen på dine projekter, således at såfremt et projekt mislykkes, så betyder det ikke nødvendigvis at alle øvrige projekter trækkes med i faldet.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)