Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ageras Happinness manager, nu i Natholdet!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har valgt at lægge denne under Ledelse & motivation, da jeg tænker at vi meget vel kunne få en lille ledelsessnak ud af den sjove video som cirkulerer på nettet for tiden:

http://programmer.tv2.dk/natholdet/2014-10-27-se-glad-konfetti-skydende-happiness-manager-motivere-ansatte 

Det er lige præcis denne type nytænkende ledelsesformer, jeg mener at der skal til for at medarbejderne kan komme i centrum, hvilket er noget af det vigtigste i disse tider. Det handler om at have det sjovt og arbejde effektivt samtidig. Kan man finde den fine balance mellem sjov og ballade og hårdt arbejde, tror jeg man har noget som er svært at slå for ens konkurrenter, nemlig topmotiverede medarbejdere. Som ikke bare har det sjovt på deres arbejde, de føler også at de er en del af noget nyt og spændende, noget banebrydende, noget specielt.

indtil videre har det jo vist sig at være givende for Agera at anvende denne ledelsesform, men hvad med din virksomhed? Er I lige så røvsyge som alle andre? Eller tør du også ansætte en Thomas Vibe? Wink 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Første gang der kommer én og fyrer en konfettikanon af i hovedet på mig, ryger han ud på røv og albuer - så jeg er nok lige så kedelig som alle andre.

Det er fint, at det virker for Agera, men efter min kedelige vurdering vil det skabe et stresset miljø, som vil medføre højt sygefravær på længere sigt. Det er klart, at Agera ønsker at tiltrække folk, som kan stå for dette stressniveau og trives med det opskruede energiniveau, og det er fint nok, at de på kort sigt får en opblomstring i salget.

Mit gæt er, at hvis Thomas Vibe bliver hængeden i lang tid, så vil konfettikanoner og ADHD-adfærd blive hverdag, og så skal der endnu voldsommere tiltag til for at imponere. 

Jeg tror, at en Thomas Vibe kan fungere i en virksomhed med unge medarbejdere, der skal have en festuge en gang hvert halve år.

Det er indlysende, at man skal motivere sine medarbejdere. Min holdning er, at den enkelte medarbejder skal motiveres på sine individuelle motivationspunkter, og Vibe-drengen her ville langt overskride mine personlige grænser.

mvh Hans 

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Du har selvfølgelig ret i at det ikke vil fungere i alle typer virksomheder, da folk er forskellige og målet for virksomhederne kan være forskellige.

Men jeg tror at tankegangen er helt rigtig, netop at kulturen, stemningen og energien kommer i fokus. At rammerne omkring medarbejderne kommer i fokus tror jeg kun er en god ting. Hvordan man så vælger at handle på det kan jo så variere. 

Jeg synes iøvrigt at det er en interessant pointe du har omkring at "Vibe-effekten" vil aftage og der så skal vildere tiltag til i fremtiden, det lyder jo umiddelbart som et meget sandsynligt scenarie og så kan man jo lige pludselig komme til at sætte sig selv i en rigtig svær situation som virksomhed.

Gad vide hvad det næste så bliver :-) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man jo også have lidt kritisk sans - især når man ser ud fra det video-indlæg, der var med i Natholdet. Jeg tvivler stærkt på, at det er så overgearet hele tiden, som det kom til udtryk for i videoen. Men det kan medarbejderne i Agera jo kun bekræfte eller afkræfte. 

Ud fra den antagelse, at video-indlægget er framet på den måde, at det hele virkede lidt overgearet, så er jeg overhovedet ikke så kritisk overfor Ageras Happinness manager. 

Jeg synes, at Hans er meget kritisk. Nej, jeg er ikke leder og nej, jeg har heller ikke den store erfaring. Men disse sælgere sidder hele dagen foran en computer og med en telefon i hånden og ikke laver andet end at sælge. Det kan da lyde som om, at det kan blive lidt ensformigt og kedeligt i længden. 

Jeg er helt sikker på, at denne Happinness Manager har mange andre tiltag end det at fyre konfetti i hovedet på folk.  

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha god PR :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Du skal være velkommen til at kigge forbi her på kontoret på Hillerødgade

Og er du fluen på væggen en dag vil du nok opleve at det som gengives i Natholdet er præcis det som foregår herinde

Og Clemens var rimelig skarp med sin kommentar.

I mødelokalet hænger sjovt nok det her billedet her :-)


Nicolai
Co-founder, Agera.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai,

er jeg den eneste, der ikke kan se billedet? :)

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisch:

Hej Jacob

Vi har en fejl med billeder. Vores billede kan du se her:

http://screencast.com/t/3soO0z6IG



Haha, hvor fedt! :)

I giver da et interessant miljø til jeres medarbejdere! 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Agera vil gerne give en kvindelig iværksætter en pedicure her på Hillerødgade, da vi har tøserne dag i dag på kontoret.

Den første iværksætter som sender mig en besked og kan være her på Hillerødgade inden for én time får en pedicure mens du fortæller om din forretning :-)

Se lidt stemningsbilleder her.

http://screencast.com/t/jtVlmanjD


Nicolai

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)