Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inden du starter vildt op eller inden du lukke helt ned

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne overskrift er mest til den, som ønsker sig at gå igang  - men bøvl med skat og regler kan virke skræmmende og revisor udgift m..m.

Det kunne også være kontanthjælpsmodtageren, som har lyst til at starte op i det små eller dagpengemodtageren eller den som har en virksomhed, som er på vej ned og gerne vil beholde nogle kunder  -  men systemet siger  nej til disse gruppe, at det må du ikke, da du ikke vil være til fuld rådighed o.s.v.

Der er også de andre små freelancer --- som ikke gider bogholderi m.v. revisor ---

Der findes en ansættelsesform, som jeg bare ikke har set i Danmark, men i udlandet, hvor DU fungerer som 100 % selvstændig med rettighed til at gøre fradrag os.v. på din opgave, men er ansat når du arbejder -  og når du arbejder er du gratis forsikret m.v. og du betaler så 50 % i skat efter fradraget af dine udgifter i forbindelsen med opgaven-  men  du har ingen udgifter til revisor eller andet bogholderi og du får dine lønpenge indsat 5 dage efter at du har skrevet en faktura.

Hvordan lyder det ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at sige at dine udgifter får du tilbage.

Altså 

5 timers arbjede  = kr 1.500

Opgaveudgif       Kr. 300

Skat  750

Løn kr. 750 

Refundering  af egen udgift  kr. 300

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Serie.

Det lyder spændende.

Hvad mener du her:

"..du betaler så 50 % i skat efter fradraget af dine udgifter i forbindelsen med opgaven"?

Hvordan kan man skulle betale præcis 50% i skat?

Er det et lovforslag eller en service, du vil yde? Jeg er ikke helt med. Hvem er registreret som ejer på cvr? Hvem laver regnskab, for det skal man jo?

Idéen er god, især for de, som har behov for at kunne stå helt eller delvis til rådighed for "systemet" - og der er en like på vej fra mig, hvis du kan uddybe det lidt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Hvem er registreret som ejer på cvr? Hvem laver regnskab, for det skal man jo?

Det er sådan at man udfører jobbet med ansattes rettigheder, når der udføres et arbejde og når vedkommende udfører arbejdet så er det med selvstændiges muligheder med at fratrække / få refunderet udgifter.

Du skal ikke have et CVR , da du er ansat, når du udfører et jobbet - og moderfirma betaler din skat mv....præcis, som var du ansat.

Måske var det forkert at skrive 50 % i skat  -  men moderfirmat tager f.eks 50 % i udlandet og i DK kunne det være 55 % hvoraf de 45 % går til indbetaling af personlig skat -  men det er blot eksempel sådan ca. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I udlandet hedder dette egen ansat 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men hvor vil du hen? Hvem ejer så moderselskabet? Vil du tilbyde det som en service, vil du bare fortælle om det eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig ville jeg blot høre om folks holdninger, til muligheden... om at betale 6-7 % ekstra af deres faktura beløb og så slippe for alt regnskab og andet administration + få fradrag for deres udgifter i forbindelse med opgaven samt at få penge på konto 5 dage efter fakturering.

Jeg ville da gerne arbejde på at konceptet blev indført i Danmark

Er man på kontanthjælp eller dagpenge, så skal man SPØRGE om lov til at drive en egen forretning, efterfulgt af bøvl -  men med  dette koncept, bliver man lønmodtager, selvom man driver sine egne kunder o.s.v.  -  og skal ikke spørge om lov.

Men konceptet er bare også egnet til alle dem som ikke vil det administative eller vil betale en revisor... da det dræner den lille økonomi -  bilag sendes bare til moderfirmet og så løser de dette.

At penge kommer hurtigt ind på konto betyder for den lille økonomi at disse hurtigt kan geninvesteres og dermed øge

Moderselskabet kræver en stor økonomi... eftersom at folk kan få overført betaling efter få dage -  samt hele det administrative...som gøres for den enkelte. -  så der er desvære ikke mig som er moderfirma.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)