Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ophavsret / copyrigth / patent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

er ophavsret / copyrigth noget man skal søge eller kan man bare bruge det? har søgt en masse på nettet men synes ikke jeg kunne finde andet end en masse advokat firmaer.

med hensyn til patent er det så nødvendigt når der er tale om en hjemmeside og ikke noget specifikt produkt? jeg tænker her på navnet og ideen?

 

VH Danny Millek

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ophavsret/copyright er noget du automatisk har på ting, du selv har lavet. Begreberne bruges i høj grad om kulturtiltag, herunder grafik, programmering, litteratur, film/tv, animationer, design, skulpturer og meget mere. Du kan altså bruge copyright på din hjemmeside og på dit indhold, såfremt du altså selv er ophavsmand til det. Et copyright omfatter ikke en idé, men beskrivelsen af idéen.

Patenter omfatter metoder til at udføre [indsæt produkt her]. Du kan altså ikke patentere et navn eller en idé. Skal du "patentere" et navn skal du benytte dig at et varemærke.

Som du kan se, så er en idé generelt ubeskyttet, hvilket egentlig også er meget fair. Der er tåbelige eksempler på, hvordan det er lykkedes folk på fantasifuld vis at få beskyttet en idé alene på baggrund af en kløgtig beskrivelse, så den ad omveje er smuttet igennem patentkontoret.

Dog skal det siges, at patenter og varemærker i sig selv - på principielt grundlag - intet er værd. Ophavsret er faktisk tilstrækkeligt i alle tænkelige tilfælde. Problemet med ophavsret/copyright er dog bevisbyrden, som er meget mere simpel ved patenter/varemærker.

Jeg håber, at du blev bare lidt klogere.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne takke dig mange gange for det meget brugbare svar.

det var lige hvad jeg havde brug for.

 

MVH Danny Millek

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)