Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af moms og provision

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen. Efter Jørgens første svar mener jeg at have styr på det, efter de efterfølgende svar blev jeg bare mere forvirret :-) Hvis jeg holder mig til Jørgens metode, så burde alle vel have deres moms "på det tørre":

I det simple eksempel:

Min butik sender faktura til sælger på 52,5 + 29,35 + 25% moms = 102,3

Sælger sælger varen til 139 kr. og betaler heraf 27,8 kr i moms, hvilket efterlader ham med 111,20 kr. Når han så fratrækker min faktura på 52,5 + 29,35 står han tilbage med 29,35 hvilket var hans del af avancen. Han kan jo trække den moms jeg fakturerer ham fra den moms han indkræver hos kunden.

Så er alle vel glade, vi har fået lige meget avance og skat får deres moms fra os begge?

Tak for hjælpen,

Karen

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Vil man derimod sove godt om natten så følger man Jørgens vejledning....

 Tak for de pæne ord!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Karen:
Efter Jørgens første svar mener jeg at have styr på det

 Tak for de pæne ord! :-D

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Karen:

Tak for svar alle sammen. Efter Jørgens første svar mener jeg at have styr på det, efter de efterfølgende svar blev jeg bare mere forvirret :-) Hvis jeg holder mig til Jørgens metode, så burde alle vel have deres moms "på det tørre":

I det simple eksempel:

Min butik sender faktura til sælger på 52,5 + 29,35 + 25% moms = 102,3

Sælger sælger varen til 139 kr. og betaler heraf 27,8 kr i moms, hvilket efterlader ham med 111,20 kr. Når han så fratrækker min faktura på 52,5 + 29,35 står han tilbage med 29,35 hvilket var hans del af avancen. Han kan jo trække den moms jeg fakturerer ham fra den moms han indkræver hos kunden.

Så er alle vel glade, vi har fået lige meget avance og skat får deres moms fra os begge?

Tak for hjælpen,

Karen

Ja, det er korrekt

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)