Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurssikring (billig metode) og integration med Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har et mindre ApS med de fleste udgifter i USD, men med de fleste indtægter i DKK og SEK.

Overvejer at købe amerikanske statsobligationer (via en ETF på NYSE) for:

a) at få en gevinst i USD når mine udgifter stiger

b) at få forrentet mit indestående med mere end de 0,00 % jeg får på min virksomhedskonto

Mit spørgsmål går på om jeg det er lige til at bogføre et sådant køb af værdipapirer i Dinero - også når der skal afregnes lagerskat af kursgevinster/kurstab.

Og kan værdien af amerikanske statsobligationer gøre det ud for et aktiv i mit ApS - de kan jo sælges nårsomhelst.

/anders

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :


Off topic, bare nysgerrig:
Hvorfor via etf på nyse? Er det ikke nemmere via din bank?
Hvori består kurssikringen/ hvordan kan du tjene på det, når dine udgifter stiger?
Du skriver, at det er et mindre aps. Er det så ikke lidt meget at gøre ud af det?
Lyder ellers spændende.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

1. @Jørgen: Der købes gennem Nordnet

2a. Hvis mine udgifter er i USD, og mine obligationer er i USD, så vil mine obligationer stige i værdi hvis mine omkostninger øges (hvis renten er konstant)!

2b. Hensigten er ikke at tjene penge, men at gardere mig mod stigninger i USD/DKK. Jeg er således ligeglad med hvad det nuværende renteniveau mm. er.

3. Jo, det er måske at skyde gråspurve med atombomber, men det er derfor jeg gerne lige vil have sparring på det her på Amino.

Er det fx besværet værd qua at der skal bogføres og lagerbeskattes?

Måske nogle andre dinerobrugere har prøvet at have værdipapirer i deres ApS og har prøvet at skulle bogføre det.

VH. Anders

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)