Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura uden kundens adresse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har startet negle salon op og er blevet momsregistreret. Det vil jo så sige at jeg skal udstede faktura eller bon til hver kunde.

Nu hvor jeg intet kasse apparat har, hvordan udsteder jeg så en faktura uden kundens adresse?
Det virker voldsomt når nu de kommer her til mig. Og faktisk også rimelig omstændigt at skulle skrive alt ind på computeren og bede om deres adresse for at give dem en regning.

Men jeg skal jo lave en form for faktura til alle kunder.

Håber nogen kan hjælpe.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Den nemme, og ikke særligt dyre, løsning er at købe et kasseapparat. I flere forretninger med kontorudstyr kan du nemt finde et til under 1000,- . Jeg har ikke undersøgt det, men der kan også være muligheder på DBA og lignende steder.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo. 

Tak for svar. 

Men når kunderne har fået deres behandling, så mener du, at der er ingen måde at give dem en regning, kvittering, faktura uden brug af adresse?

Jeg tænker lidt at jeg ofte har oplevet i en forretning at ikke få en kassebon, men en håndskrevet en. Men uden brug af min adresse (altså mig som køber)

Nogen eller du ved måske ved hvordan den form for kvittering fungerer?

Vh Helle 

Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Hvis du læser her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171720&chk=204298

Under forenklede faktura og kassebonner kan du se hvad en sådan kvittering skal indeholde, samt regler herom.

Som jeg læser uddraget herunder, så kan du benytte dig af en simpelt opsat faktura skabelon i excel og udskrive en sådan til kunden. Har du brug for hjælp til at udforme en sådan, så sig til, har et par skabeloner liggende et eller andet sted :)

Vil dog sige jeg ikke er ekspert på området, men det ser ud til at være ret straightforward.

Udrag fra skat.dk 

Kasseboner Efter bekendtgørelsens § 43, stk. 3, kan virksomheder, der overvejende sælger til private benytte salgsregistreringssystemer, fx et kasseapparat, og udlevere en kassebon til køber. Virksomheden kan dog vælge i stedet at udstede en fuld faktura eller forenklet faktura efter de regler, der gælder for herfor.

En kassebon skal grundlæggende indeholde følgende oplysninger (se dog kassebonen med færre oplysninger neden for):

  • Virksomhedens navn eller registreringsnummer (CVR-/SE-nummer)
  • Udstedelsesdato
  • Leverancens art
  • Afgiftsbeløbets størrelse

 

Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hjørring
Tilmeldt 19. Jun 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da så lidt :) Sig til hvis du har brug for hjælp til en faktura skabelon, så skal jeg grave i "arkiverne".

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle With:

Hej Viggo. 

Tak for svar. 

Men når kunderne har fået deres behandling, så mener du, at der er ingen måde at give dem en regning, kvittering, faktura uden brug af adresse?

Jeg tænker lidt at jeg ofte har oplevet i en forretning at ikke få en kassebon, men en håndskrevet en. Men uden brug af min adresse (altså mig som køber)

Nogen eller du ved måske ved hvordan den form for kvittering fungerer?

Vh Helle 

Hej Helle

Nej, det jeg mener er, at du kan købe et kasseapparat med strimmel. Når en behandling er slut, trykker du den ind i kasseapparatet og der kommer en bon til kunden. Når dagen er slut trækker du en dagstotal ud til kontrol, og som bilag til revisor. Når måneden er slut tager du en månedstotal ud, og glæder dig over tallene :-)

Der er mange forhandlere af sådanne kasseapparater. Her er et eksempel (se ECR 7100):  http://www.lomax.dk/elektronik/kasseapparater-21 

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)